بر اساس یک نظرسنجی جدید بین ۲٬۷۷۸ پژوهشگر، خطر انقراض انسان توسط هوش مصنوعی ناچیز نیست. بیشتر بخوانید: بیش از نیمی از پژوهشگران هوش مصنوعی که در نظرسنجی حضور داشتند، می‌گویند که در کنار سایر «نتایج بسیار بد» پنج درصد احتمال دارد انسان‌ها توسط هوش مصنوعی به سمت انقراض سوق داده شوند. ۱۰ درصد از […]

بر اساس یک نظرسنجی جدید بین ۲٬۷۷۸ پژوهشگر، خطر انقراض انسان توسط هوش مصنوعی ناچیز نیست.

بیشتر بخوانید:

بیش از نیمی از پژوهشگران هوش مصنوعی که در نظرسنجی حضور داشتند، می‌گویند که در کنار سایر «نتایج بسیار بد» پنج درصد احتمال دارد انسان‌ها توسط هوش مصنوعی به سمت انقراض سوق داده شوند.

۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند این احتمال وجود دارد که ماشین‌ها تا سال ۲۰۲۷ در هر کار ممکن از انسان‌ها بهتر عمل کنند. نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند این امکان تا سال ۲۰۴۷ وجود دارد.

خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی/ دانشمندان هشدار دادند این خطر «ناچیز نیست»!

۶۸٫۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نتایج خوبِ حاصل از هوش مصنوعیِ فوق‌بشری بیشتر از نتایج بد است. این نظرسنجی میزان بسیار زیاد اختلاف نظر و عدم اطمینان در میان محققان درمورد اینکه آیا پیشرفت باید تسریع شود یا کند را برجسته می‌کند.

کاتیا گریس، نویسنده‌ی مؤسسه تحقیقاتی هوش ماشینی در کالیفرنیا، می‌گوید: «اکثر محققانِ هوش مصنوعی این‌ احتمال را که هوش مصنوعی پیشرفته بتواند بشریت را نابود کند، غیرممکن نمی‌دانند.»

محققان می‌نویسند: «با اینکه حدس‌ها غیرقابل‌اعتمادند ما باید به حدس آگاهانه اعتماد کنیم. ما باید در کنار مجموعه‌ی وسیع‌تری از شواهد از آن‌ها بهره ببریم.»

اکثریت قریب به اتفاق محققان هوش مصنوعی در کوتاه‌مدت، در مورد دیپ‌فیک، دستکاری افکار عمومی، ساخت ویروس‌های خطرناک یا سیستم‌های هوش مصنوعی هشدار دادند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـرآنلاین