ایران ۲ – ۱ بورکینافاسو/ بدرقه تیم ملی به جام ملت‌ها با پیروزی مقابل تیم آفریقایی
ایران ۲ – ۱ بورکینافاسو/ بدرقه تیم ملی به جام ملت‌ها با پیروزی مقابل تیم آفریقایی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین  بازی دوستانه خود  قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۸ بعدازظهر در ورزشگاه المپیک کیش به مصاف تیم ملی بورکینافاسو رفت.  تیم ملی فوتبال ایران پس از سرمربیگری قلعه‌نویی در ۱۱ مسابقه پیاپی هیچ شکستی نداشته و توانسته در ۹ بازی به پیروزی دست پیدا […]

- ایران ۲ - ۱ بورکینافاسو/ بدرقه تیم ملی به جام ملت‌ها با پیروزی مقابل تیم آفریقایی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین  بازی دوستانه خود  قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۸ بعدازظهر در ورزشگاه المپیک کیش به مصاف تیم ملی بورکینافاسو رفت.

 تیم ملی فوتبال ایران پس از سرمربیگری قلعه‌نویی در ۱۱ مسابقه پیاپی هیچ شکستی نداشته و توانسته در ۹ بازی به پیروزی دست پیدا کند و دو تساوی هم داشته باشد، بازیکنان تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا و قبل از سفر به قطر، امشب در دیداری تدارکاتی به مصاف بورکینافاسو رفتند تا هماهنگی بیشتری به دست بیاورند.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند | میلاد محمدی | مجید حسینی | حسین کنعانی | صادق محرمی | سامان قدوس | سعید عزت اللهی | محمد محبی | مهدی طارمی | علیرضا جهانبخش | شهریار مغانلو
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی بورکینافاسو

هیلیل کوناته | آسوفو دایو | آدامو ناگالو | استیو یاگو | رزاق گویبره | بلاتی توره | آداما گوییرا | عزیز کی | الکس بانگری | محمد کوناته و فیصل تاپسوبا
سرمربی: هوبرت ولود

گزارش بازی

دقیقه ۳: صادق محرمی با حرکت انفرادی و تاکتیکی، از زمین خودی تا پشت محوطه جریمه حریف پیش رفت و در نهایت مدافع حریف توپ را از مقابل پای او دور کرد.

دقیقه ۴: محمد محبی با دریافت یک پاس خوب وارد محوطه جریمه شد و در موقعیت بسیار خوب گلزنی قرار گرفت که مدافع بورکینافاسو با یک تکل به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵: روی کرنر ارسالی، طارمی با ضربه قیچی برگردان قصد داشت دروازه حریف را باز کند که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷: شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه با فاصله چند متری از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰: ارسال محمدی از جناح چپ زمین ارتفاع نگرفت و در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که مهار توپ و شوت فنی او را کوناته به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۲: کوناته روی توپ ارسالی از سمت راست صاحب موقعیت خوبی شد که نتوانست ضربه آخر را بزند و برخوردی با بیرانوند داشت که منجر به مصدومیت نه چندان جدی گلر ایران شد.

دقیقه ۱۴: شوت راه دور بازیکن بورکینافاسو در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۶: اشتباه سامان قدوس در زمین خودی کاری کرد تا آداما گوییرا صاحب توپ شود که پاس در عمق این بازیکن را محمد کوناته در مقابل دو مدافع ایران با شوت پای چپ زمینی و محکم زد تا پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه، گل اول بازی را همراه داشته باشد.

دقیقه ۲۰: حمله همه جانبه ایران نزدیک بود به مغانلو برسد و تبدیل به موقعیت جدی شود که یوگا از راه رسید و توپ را به کرنر زد.

دقیقه ۲۱: ارسال محمدی و ضربه سر مغانلو در دستان هیلیل کوناته قرار گرفت.

دقیقه ۲۳: فرار سریع میلاد محمدی از سمت چپ زمین و ارسال زمینی خطرناک او از مقابل دروازه و پای مغانلو عبور کرد و پس از تیرک دوم به جهانبخش رسید، اما ضربه او هم راه به جایی نبرد و بعد از برخورد با گویبره راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴: ارسال زیبای صادق محرمی را هیچکس نتوانست استفاده کند و توپ از سمت راست به جناح چپ رفت.

دقیقه ۳۴: ارسال خطرناک به پشت مدافعان بورکینافاسو را گلر این تیم زودتر از شهریار مغانلو گرفت تا موقعیت ایران دوباره از دست برود.

دقیقه ۳۷: سرتوپ و ارسال محمد محبی از سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم را جهانبخش می توانست تبدیل به گل کند که مدافع بورکینافاسو زودتر به توپ رسید و آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۸: سانتر سامان قدوس از کرنر سمت راست خطرناک بود و به مهدی طارمی رسید که ضربه این بازیکن به تیرک افقی برخورد داشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: طارمی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که یاگو روی او خطا کرد تا ایران صاحب ضربه ایستگاهی شود.

دقیقه ۴۱: ضربه ایستگاهی سامان قدوس به دیوار دفاعی بازیکنان بورکینافاسو برخورد کرد و در ریباند هم دفع مدافع حریف به جهانبخش برخورد داشت و به اوت رفت.

دقیقه ۴۲: جهانبخش پاس دریافتی از طارمی را به او برگرداند و این مهاجم را در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر بورکینافاسو به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۲: ارسال سامان قدوس از کرنر سمت چپ زمین پس از دو ضربه پیاپی توسط شهریار مغانلو در ریباند مقابل پای طارمی افتاد تا این بازیکن با شوت فنی قفل دروازه بورکینافاسو را بشکند و گل تساوی را به همراه داشته باشد.

دقیقه ۴۵: پاس در عمق طارمی به مغانلو و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافع حریف دوباره مقابل پای شهریار افتاد که پاس در عرض او در محوطه ۶ قدم برای طارمی را مدافعان بورکینافاسو به خوبی دفع کردند.

دقیقه ۵۵: ارسال توپ از سمت راست زمین به محوطه جریمه ایران و ضربه سر محمد کوناته در شرایطی که دست آریا یوسفی کاملا باز بود، با او برخورد داشت، اما داور عراقی در میان اعتراض بازیکنان بورکینافاسو اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۸: سانتر حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین در یک رفت و برگشت نزدیک بود تبدیل به گل شود که گلر بورکینافاسو به شکل عجیبی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۰: مدافع بورکیناسافو کنترل خوبی روی ارسال یوسفی داشت و با سینه توپ را در اختیار گلر قرار داد.

دقیقه ۶۱: ارسال یوسفی از جناح راست زمین را رضا اسدی رها کرد تا توپ به مهدی قایدی برسد، اما ضربه او در موقعیت عالی و تک به تک را گلر بورکینافاسو بازهم با درخشش خود راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۸: شوت نوک پای رضا اسدی در اختیار گلر بورکینافاسو قرار گرفت.

دقیقه ۷۱:  ارسال حاج‌صفی از سمت چپ زمین به جناح راست رفت که در ادامه پاس کات‌بک علی قلی‌زاده و شوت کریم انصاری‌فرد به هوا رفت ولی در ادامه دفع گلر بورکینافاسو مقابل پای امید ابراهیمی افتاد تا شوت سرضرب و زمینی او گل دوم را به همراه داشته باشد.

دقیقه ۸۲: ضربه محکم مهاجم بورکینافاسو با اختلاف کم از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: شوت پای چپ آریا یوسفی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه رد شد.

باشگاه خبرنگاران