به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، باجرانگ پونیا، نفر سوم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده یک مدال نقره و ۳ مدال برنز رقابت جهانی کشتی آزاد، از وزارت ورزش این کشور خواست تا با رفع تعلیق فدراسیون کشتی هند، فعالیت‌های کشتی را از سر بگیرد، زیرا تنها ۷ ماه دیگر به المپیک ۲۰۲۴ […]

- درخواست عنوان‌دار جهان از وزارت ورزش هند برای رفع تعلیق کشتی

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، باجرانگ پونیا، نفر سوم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده یک مدال نقره و ۳ مدال برنز رقابت جهانی کشتی آزاد، از وزارت ورزش این کشور خواست تا با رفع تعلیق فدراسیون کشتی هند، فعالیت‌های کشتی را از سر بگیرد، زیرا تنها ۷ ماه دیگر به المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده است.

دی‌ماه سال گذشته پونیا به اعتراضات کشتی‌گیران زن علیه شاران سینگ، رئیس سابق فدراسیون کشتی که در تابستان به دلیل آزار جنسی ۶ کشتی‌گیر زن متهم شده بود، پیوست، تا وی از کار تعلیق شد. پس از آن اتحادیه جهانی کشتی نیز تعلیق دیگری را در نظر گرفت و ابراز داشت کشتی‌گیران هندی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با پرچم UWW به رقابت بپردازند.

ماه گذشته، رئیس جدید فداسیون کشتی هند انتخاب شد و معلوم شد که سانجی سینگ، شاگرد شاران است. پونیا تصمیم گرفت پادما شری خود را بازگرداند، جایزه‌ای که از رئیس جمهور هند در سال ۲۰۱۹ برای دستاورد‌های او به عنوان یک ورزشکار دریافت کرده است.

پونیا در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود نوشت: فعالیت‌های کشتی در چند ماه گذشته متوقف شده است. نه مسابقاتی برای کشتی‌گیران برگزار شده و نه اردویی برای آماده‌سازی ورزشکاران (برای المپیک پاریس) برپا شده است.

تا بازی‌های المپیک ۷ ماه باقی مانده است، اما به نظر نمی‌رسد کسی در مورد آن جدی باشد. کشتی در ۴ المپیک اخیر ۴ مدال متوالی کسب کرده است؛ بنابراین از وزارت ورزش می‌خواهم هرچه زودتر همه فعالیت‌های کشتی را آغاز کند تا آینده ورزشکاران حفظ شود.

کشتی‌گیران هندی دو شانس دیگر از طریق مسابقات انتخابی المپیک آسیایی در بیشکک قرقیزستان از ۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت و از طریق مسابقات انتخابی جهانی در استانبول ترکیه از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، برای راهیابی به مسابقات پاریس ۲۰۲۴ خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا