به گزارش زیرنویس از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به زنجان در سخنان کوتاهی اظهار کرد که مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند. وی ادامه داد:‌ ادای احترام می‌کنیم به خانواده معزز شهدا، خانواده […]

به گزارش زیرنویس از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به زنجان در سخنان کوتاهی اظهار کرد که مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ ادای احترام می‌کنیم به خانواده معزز شهدا، خانواده ایثارگران و به ۳۵۰۰ شهید، علما، مفاخر و حکمای استان زنجان که نه تنها برای این استان بلکه برای جهان اسلام موجب فخر هستند.

رئیس جمهور بیان کرد که در دور اول سفر با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم، در دور دوم سفر پیگیری مصوبات دور اول را خواهیم داشت.

آیت الله رئیسی به مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان زنجان اشاره کرد و افزود: مصوباتی در این سفر وجود داشت که با تلاش مسئولان شاهد پیشرفت کاری در این بخش‌ها هستیم؛ در بخش مسکن در استان اقدامات خوبی انجام شده است؛ در رابطه با اشتغال نیز که یکی از دغدغه‌ها به‌شمار می‌آید، درصد بیکاری در استان کاهش داشته است.

وی افزود که موضوع مسکن در استان زنجان به خوبی پیگیری شده است و بخشی از مصوبات دور اول  دولت نیز به نتیجه رسیده است و انشالله به مردم واگذار خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد که راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به خوبی پیگیری شده و اکنون شاهد روند کاهشی در میزان بیکاری هستیم.

وی گفت که به علت تاخیر یک روزه در سفر به زنجان از مردم استان عذرخواهی می‌کنم. قرار بود دیروز در زنجان باشم اما به سبب ضرورت حضور در استان کرمان و عرض ادب و احترام به خانواده معزز شهیدان کرمان و پیگیری مسایل امنیتی باید به استان کرمان می‌رفتم.

 گفتنی است ، آیت الله رئیسی ، رییس جمهور کشورمان صبح امروز( شنبه ) در دور دوم سفرهای خود برای بررسی مصوبات دور اول سفر و نیز افتتاح چندین طرح مهم اقتصادی وارد فرودگاه شهدای زنجان شد و مورد استقبال رسمی مقامات و مسئولان استان قرار گرفت.

دیدار مردمی، افتتاح طرح های مسکن ملی ، افتتاح گلخانه مدرن هیدج و حضور در اجلاس نماز و شورای اداری استان از جمله برنامه های اعلام شده سفر رییس جمهور به زنجان به شمار می رود.

جمعی از اعضای هیات دولت و معاونان رییس جمهور نیز آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

بعضی وزرا و دولتمردان نیز از روز گذشته به استان زنجان سفر کرده اند و با حضور آنان بعضی پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفت.

آیت الله رییسی پیشتر آبان ماه سال ۱۴۰۰ در اولین سفر استانی به زنجان سفر کرده بود.

منبع خبر: رکنـا