زیرنویس، گروه بین‌الملل: با گذشت سه ماه، حمله‌های مداوم جنگنده‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بامداد امروز درگیری مسلحانه شدیدی بین نیروهای اشغال‌گر و مبارزان مقاومت در شهر نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری روی داد. شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در […]

زیرنویس، گروه بین‌الملل: با گذشت سه ماه، حمله‌های مداوم جنگنده‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بامداد امروز درگیری مسلحانه شدیدی بین نیروهای اشغال‌گر و مبارزان مقاومت در شهر نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری روی داد.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در خان یونس

خبرنگار الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که بر اثر بمباران خانه‌ای در محله المناره در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ۱۸ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داده و به صورت ویژه به ماهیت احتمالی واکنش مقاومت لبنان نسبت به ترور شهید العاروری پرداختند.

«دلون بن دیوید» خبرنگار مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت که ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نیز نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان نسبت به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت واکنش نشان خواهد داد، اما این واکنش خارج از محدوده درگیری‌های کنونی خواهد بود.

«ألیور لوی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اظهارات قاطع دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص واکنش به ترور العاروری تصریح کرد که چیزی که سید حسن نصرالله از آن سخن نگفت، این بود که این واکنش چه زمانی و به چه شکلی انجام خواهد شد.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که معلوم نیست واکنش حزب‌الله لبنان منجر به جنگ میان دو طرف خواهد شد یا اینکه کمتر از خط قرمزها خواهد بود. وی در عین حال پیش‌بینی کرد که این واکنش فراتر از شلیک موشک‌های ضد زره به سمت شهرک‌های صهیونیستی باشد که این روزها چندین بار در روز اتفاق می‌افتد.

«گیل شورش» یکی از مسئولان سابق موساد نیز در واکنش به انتقام حزب‌الله نسبت به ترور شهید العاروری ابراز امیدواری کرد که این واکنش به گونه‌ای نباشد که اسرائیل مجبور به استفاده از گزینه نظامی شود، چرا که اگر تجاوز گسترده نظامی ضد لبنان آغاز شود، این جنگ متوقف نخواهد شد.

شورش تاکید کرد که مسائل جبهه شمالی تنها منحصر به قطعنامه ۱۷۰۱ و دور کردن حزب‌الله از رود لیتانی نمی‌شود، بلکه مهم‌ترین موضوع، توان آتش حزب‌الله لبنان است، علاوه بر اینکه اسرائیل در جبهه داخلی خود نیز با مشکل مواجه است.

وزرای اسرائیلی: کابینه ائتلافی ماندگار نخواهد بود

«سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل» در گزارشی به نقل از وزرای ارشد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه جنگ برای مدت طولانی پا برجا نخواهد ماند.

وزرای کابینه ائتلافی فاش کردند که انتقادات به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برنامه ریزی شده بود و خاطرنشان کردند که «برنامه پنهانی وجود دارد تا نهادهای امنیتی مسئول شکست در ۷ اکتبر شناخته شوند.»

طی روز گذشته (پنجشنبه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بروز مشاجرات لفظی شدید میان چند نفر از وزیران کابینه نتانیاهو با «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی خبر داده بودند. گزارش‌ها حاکی است درگیری لفظی وزرا بر سر یکدیگر و هالوی در آن جلسه به حدی اوج گرفت که نتانیاهو ناچار شد جلسه کابینه را نیمه‌کاره تمام کند.

هالوی پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند؛ طرح این موضوع به جدال شدید میان وزرا انجامید.

منبع: مـهر