اپل از زمان معرفی مدل‌های آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰، اندازه صفحه نمایش آیفون را به طور قابل توجه تغییر نداده است، اما قرار است با خط تولید آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ این موضوع تغییر کند.

اپل از زمان معرفی مدل‌های آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰، اندازه صفحه نمایش آیفون را به طور قابل توجه تغییر نداده است، اما قرار است با خط تولید آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ این موضوع تغییر کند. مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دارای اندازه نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ پرو خواهند بود و حداقال این چیزی است که تاکنون ما می‌دانیم.

از تغییر سایز آیفون‌های سال آینده چه می‌دانیم؟

تغییر سایز آیفون‌

به گزارش جی اس ام، طبق منابع متعدد، اندازه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب ۶٫۳ اینچ و ۶٫۹ اینچ افزایش خواهد یافت.

به طور دقیق‌تر، آیفون ۱۶ پرو دارای صفحه نمایش ۶٫۲۷ اینچی (۱۵۹٫۳۱ میلی‌متر) خواهد بود، در حالی که آیفون ۱۶ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۸۵ اینچی (۱۷۴٫۰۶ میلی‌متر) خواهد بود.

آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۵ پرو آیفون ۱۶ پرو
۸٫۲۵ میلی‌متر ۸٫۲۵ میلی‌متر ضخامت
۱۴۶٫۶ میلی‌متر ۱۴۹٫۶ میلی‌متر ارتفاع
۷۰٫۶۰ میلی‌متر ۷۱٫۴۵ میلی‌متر عرض
۶٫۱ اینچ ۶٫۳ اینچ صفحه نمایش
۱۸۷ گرم ۱۹۴ گرم وزن

آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس آیفون ۱۶ پرو مکس
۸٫۲۵ میلی‌متر ۸٫۲۵ میلی‌متر ضخامت
۱۵۹٫۹ میلی‌متر ۱۶۳٫۰ میلی‌متر ارتفاع
۷۶٫۷۰ میلی‌متر ۷۷٫۵۸ میلی‌متر عرض
۶٫۷ اینچ ۶٫۹ اینچ صفحه نمایش
۲۲۱ گرم ۲۲۵ گرم وزن

با افزایش اندازه نمایشگر، به طور طبیعی ابعاد بدنه آیفون نیز افزایش می‌یابد. آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس کمی بلندتر از مدل‌های قبلی خود خواهند بود و در عین حال تا حدودی عریض‌تر می‌شوند.

فرم بزرگتر دستگاهها فضای داخلی بیشتری را برای قطعات به اپل می دهد. به عنوان مثال، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو می‌توانند باتری‌های بزرگ‌تر و بادوام‌تری داشته باشند. خود نمایشگر نیز می‌تواند شاهد بهبودهایی باشد که در زیر به این مورد می‌پردازیم. علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های اضافی نیز شایعه شده است که باید منظر جزییات بیشتر در این خصوص بود.

فناوری نمایشگر

اپل در حال بررسی استفاده از فناوری میکرو لنز برای حفظ یا افزایش روشنایی نمایشگرهای اولد در مدل‌های آیفون ۱۶ سال آینده است و در عین حال مصرف انرژی آنها را کاهش می‌دهد.

آرایه‌های میکرو لنز یا MLA از یک الگوی یکنواخت از میلیاردها لنز در داخل پنل برای کاهش انعکاس داخلی استفاده می‌کنند. در نتیجه نور منعکس شده روشنایی درک شده را بدون افزایش مصرف انرژی افزایش می‌دهد.

از تغییر سایز آیفون‌های سال آینده چه می‌دانیم؟

به علاوه آیفون ۱۶ سال آینده به لطف مجموعه مواد اولد جدیدی که طبق گزارش ها توسط سامسونگ به طور خاص برای اپل در حال توسعه است، می‌تواند از صفحه نمایش کم مصرف‌تری برخوردار باشد.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس

ما انتظار تغییر اندازه برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را نداریم و این دستگاه‌ها هم اندازه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس خواهند بود. با این حال، با آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس در سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود اپل نمایشگرهای بزرگتر ۶٫۲۷ و ۶٫۸۶ اینچی را نیز به دو مدل استاندارد آیفون خود بیاورد. در نتیجه،  باید انتظار داشت که کل سری آیفون ۱۷ از نسبت تصویر بلندتر ۱۹.۶:۹ استفاده کند.

خلاصه‌ای از تاریخچه سایز نمایشگر آیفون‌ها

  • اولین نسل آیفون تا آیفون ۴S (سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱): اولین آیفون که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی بود، اندازه‌ای که اپل تا آیفون ۴S حفظ کرد. این اندازه صفحه نمایش در آن زمان در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های امروزی بسیار بزرگ در نظر گرفته می‌شد.
  • آیفون ۵ تا آیفون SE/5S (سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶): اپل با آیفون ۵ اندازه صفحه نمایش را به ۴ اینچ افزایش داد. این تغییر به گرایش رو به رشد مصرف‌کننده به سمت صفحه ‌نمایش‌های بزرگ‌تر می‌پردازد و امکان تجربه بهتر مشاهده را در عین حفظ راحتی در دست می‌دهد.
  • آیفون ۶ و ۶ پلاس (سال ۲۰۱۴): تغییر قابل توجهی در آیفون ۶ و ۶ پلاس با اندازه صفحه نمایش ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچ به وجود آمد. این اقدام پاسخی به بازار رو به رشد گوشی‌های هوشمند یا فبلت‌های بزرگتر بود. این نشان دهنده هجوم اپل به بخشی بود که رقبایی مانند سامسونگ در آن سرمایه گذاری کرده بودند.
  • آیفون ۶ اس تا آیفون ۸ ( سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷): آیفون‌های سری ۶ اس، ۷ و ۸ با مدل‌های مشابه مدل‌های قبلی خود، ۴٫۷ اینچ برای مدل‌های معمولی و ۵٫۵ اینچ برای مدل‌های پلاس ادامه یافتند.
  • آیفون X به بعد (سال ۲۰۱۷ تا به امروز): با معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷، اپل به سمت یک الگوی طراحی جدید رفت و حاشیه‌ها را کاهش داد و نمایشگرهای مبتنی بر ناچ را معرفی کرد. آیفون X دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی بود که حد وسطی بین دو اندازه قبلی بود. مدل‌های بعدی این مفهوم را گسترش دادند و اندازه صفحه نمایش در انواع مختلفی مانند آیفون XS مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس و مدل‌های بعدی بیشتر شد.
  • آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی (سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱): آیفون ۱۲ مینی در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اولین بار از زمان آیفون SE اصلی بود که اپل مدل جدیدی را به‌طور خاص طراحی کرد که کوچک‌تر و کامپکت‌تر باشد. با داشتن صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی برای کاربرانی که گوشی‌های کوچک‌تر و قابل کنترل‌تری را ترجیح می دهند که به راحتی با یک دست قابل استفاده باشند، پاسخگو بود. آیفون ۱۳ مینی این روند را ادامه داد، با این حال گزارش‌ها و تحلیل‌های بازار حاکی از آن است که تقاضای کلی برای چنین دستگاهی در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تر اپل به نسبت کم بوده و اپل از آن زمان تاکنون این گزینه را در خط تولید آیفون تکرار نکرده است.

+

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]