به گزارش زیرنویس، به نقل از نشریه “بیلد” آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که میزان رضایت آلمانی ها از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به پایین ترین حد خود رسیده است! در جدیدترین نظر سنجی که به سفارش آ ار دی آلمان و توسط موسسه اینفراتست دیامپ انجام شده است تنها ۱۹ […]

به گزارش زیرنویس، به نقل از نشریه “بیلد” آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که میزان رضایت آلمانی ها از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به پایین ترین حد خود رسیده است!

در جدیدترین نظر سنجی که به سفارش آ ار دی آلمان و توسط موسسه اینفراتست دیامپ انجام شده است تنها ۱۹ درصد از شهروندان اعلام کردند که از کار صدر اعظم خود راضی هستند.

این بررسی نشان می دهد که اوضاع برای دولت ائتلافی همچنان رو به نزول است و آمار یک درصد کمتر از ماه دسامبر و بدترین رتبه محبوبیت برای یک صدراعظم از زمان شروع این بررسی آلمان در سال ۱۹۹۷ است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که میزان محبوبیت وزرای دولت ائتلافی “شولتز” نیز نسبت به ماه قبل کاهش یافت: “رابرت هابک”، وزیر اقتصاد و کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان فقط اندکی بهتر از صدر اعظم آلمان عمل کردند.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که ۲۴ درصد (۶- امتیاز) از کار هابک و ۲۳ درصد (۴-) از کار لیندنر راضی هستند.

از بین دیگر سیاستمداران آلمانی هم فریدریش مرز، رهبر حزب دموکرت مسیحی نیز ۲ درصد از دست داد، اما با ۳۰ درصد همچنان پس از بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان با ۵۱ درصد و آنالنا باربوک، وزیر خارجه سبز با ۳۱ درصد، در جایگاه سوم قرار گرفت.

بر این اساس علیرغم اینکه بائربوک در رتبه دوم قرار گرفت، باید باخت ۷ درصدی نسبت به دسامبر را نیز می پذیرفت.

به طور کلی هم رای دهندگان آلمانی از کار دولت ائتلافی آلمان راضی نیستند و تنها ۱۷ درصد از واجدین شرایط رای دادن هنوز از کار دولت راضی هستند. ۸۲ درصد شهروندان هم بدون تغییر از عملکرد ائتلاف حزب سوسیال دموکرت، سبزها و لیبرال دموکرات کمتر یا اصلا راضی نیستند.

بر اساس این نظرسنجی، آلمانی ها همچنین در مورد اینکه آیا دولت فعلی در سال ۲۰۲۴ بر سر کار خواهد ماند یا خیر هم اختلاف نظر دارند: ۴۹ درصد بیشتر معتقدند که ائتلاف دولتی به رهبری شولتز در سال جاری پایدار خواهد ماند.

۴۱ درصد هم بر این عقیده اند که این ائتلاف دچار فروپاشی خواهد شد.

نتایج نظر سنجی اخیر دیگری که به سفارش نشریه دی سایت انجام شد هم نشان داد به عقیده بسیاری از آلمانی ها، سال جدید سالی است که در آن ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرتها فرو می پاشد. بر این اساس به گفته اکثریت آلمانی ها، ائتلاف چراغ راهنمایی در پایان سال آینده دیگر مسئولیت دولت را بر عهده نخواهد داشت.

در همین راستا، اخیراً آمار نظرسنجی های دولت بدتر شده است. در هفته قبل از کریسمس، موسسه تحقیقات افکار یوگو یک نظرسنجی مشابه را از طرف خبرگزاری آلمان انجام داد که در آن ۲۷ درصد گفتند که انتظار دارند ائتلاف دولتی در سال ۲۰۲۴ پایان یابد.

این شرایط به نفع حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است و در سال جاری این حزب افراطی امیدوار است که در انتخابات اروپا در ژوئن و به‌ویژه در انتخابات ایالتی در سپتامبر (زاکسونی، تورینگن، براندنبورگ) دستاوردهای بیشتری کسب کند.

نتایج یک نظرسنجی اخیر دیگر درباره میزان محبوبیت سیاستمداران آلمانی هم نشان داد که “اولاف شولتز”، صدراعظم آلمان بازنده بزرگ سال است و میزان محبوبیت وی حتی از رئیس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم کمتر شده است.

افزایش محبوبیت حزب افراطی “جایگزینی برای آلمان” با رویکردهای ضد اروپایی نگرانی زیادی را بین سیاستمداران دولتی و مقامات اروپایی ایجاد کرده است و حتی برخی پیشنهاد ممنوعیت این حزب را ارائه کرده‌اند.

تسنیم

 

منبع خبر: رکنـا