کربکندی: ایران و ۴ مدعی دیگرشانس حضور در نیمه نهایی جام ملت ها را دارند
کربکندی: ایران و ۴ مدعی دیگرشانس حضور در نیمه نهایی جام ملت ها را دارند

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد پیروزی ۲ بر یک ایران مقابل بورکینافاسو در دیداری تدارکاتی اظهار داشت: روی این بازی نمی‌توان خیلی نظر دقیق فنی در مورد تیم ملی داد. چون ۲۳ بازیکن در این مسابقه برای ما بازی کردند و سرمربی نمی‌خواست ترکیبش را لو بدهد و می‌خواست همه […]

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد پیروزی ۲ بر یک ایران مقابل بورکینافاسو در دیداری تدارکاتی اظهار داشت: روی این بازی نمی‌توان خیلی نظر دقیق فنی در مورد تیم ملی داد. چون ۲۳ بازیکن در این مسابقه برای ما بازی کردند و سرمربی نمی‌خواست ترکیبش را لو بدهد و می‌خواست همه بازیکنانش را هم ببیند و مورد ارزیابی قرار بدهد. در نیمه اول ما خیلی خطا کردیم و آنها بهتر از ما بودند. پاس‌های  اشتباهی در این نیمه دادیم و بازیکنان در جنگ‌های تن به تن مراقب ساق‌های‌شان بودند تا قبل از سفر به جام ملت‌ها دچار مصدومیت نشوند.

وی تأکید کرد: برخلاف تیم‌های خارجی که به  ایران می‌آیند بورکینافاسو تیمی گردن کلفت و جنگنده نشان داد و در نیمه اول بازی خوبی انجام دادند اما در نیمه دوم آنها نیز افت کردند. 

کربکندی در مورد وضعیت فنی تیم ملی گفت: یک نگرانی در مورد  تیم ملی دارم که چندین مرتبه آن را در مصاحبه‌هایم بیان کردم و آن هم خط دفاعی و ساختار دفاعی تیم ملی است.تیم ملی ما وقتی صاحب توپ است خیلی خوب بازی می‌کند اما توپ را سخت از حریف پس می‌گیرد و در همین بازی با بورکینافاسو برای بازپس‌گیری توپ مرتکب خطا می‌شدیم و این نقص باید برطرف شود هرچند زمان زیادی تا شروع مسابقات باقی نمانده است. در بخش مدافعان مرکزی و همچنین کار دفاعی کل تیم اشکال داریم. در نیمه دوم حتی می‌دیدیم که بورکینافاسو از کناره‌ها هم خیلی خوب نفوذ می‌کند. 

- کربکندی: ایران و 4 مدعی دیگرشانس حضور در نیمه نهایی جام ملت ها را دارند

 

وی با اشاره به تورنمنت سخت جام ملت‌های آسیا عنوان کرد:‌ همه تمرکزشان روی تیم‌های مدعی مثل عربستان، کره و ژاپن است اما واقعیت این است که نباید حریفان درجه دو را هم دست کم گرفت. آنها نیز می‌توانند مشکل‌ساز شوند به خصوص در مرحله حذفی؛ اما اگر به جمع چهار تیم نیمه نهایی صعود کنیم دیگر آنجا با یک بازی می‌توانیم به فینال برسیم و شرایط فرق خواهد کرد. در نیمه نهایی اوج تیمی ما خواهد بود. به نظر من تیم‌های مدعی به نیمه نهایی خواهند رسید هرچند ممکن است در اینجا شاهد شگفتی هم باشیم. 

کربکندی در مورد اینکه کدام تیم‌ها از نظر او می‌توانند به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا کنند، اظهار داشت:‌ این صحبت پیش‌بینی است و نمی‌تواند خیلی فنی باشد اما از نظر من پنج تیم مدعی یعنی ایران، کره جنوبی، ژاپن، عربستان و استرالیا می‌توانند به نیمه نهایی برسند. 

وی در مورد میانگین بالای سن تیم ملی و اینکه این میانگین نشان‌دهنده تجربه بالای ملی‌پوشان ما است، گفت: در فوتبال فقط تجربه کارایی ندارد بلکه جنگیدن و دویدن خیلی مهم است. با تجربه تنها نمی‌توان در مسابقات مهم موفق شد. امیدوارم ترکیب تیم ملی به گونه‌ای باشد که ترکیبی از تجربه و دوندگی داشته باشیم تا زمینه موفقیت تیم ملی بیشتر از قبل فراهم شود.

پایان پیام/





منبع: فارس