امیرمسعود عابدین: پیش فروش سدان eπ ۰۰۷ دانگ فنگ به طور رسمی از ۱۶ ژانویه آغاز و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. این خودروی جدید در نسخه‌های EV و EREV برای مصرف کنندگان در دسترس خواهد بود. eπ یک برند خودروی الکتریکی تحت برند دانگ فنگ است. “e” مخفف الکترون است، در […]

امیرمسعود عابدین: پیش فروش سدان eπ ۰۰۷ دانگ فنگ به طور رسمی از ۱۶ ژانویه آغاز و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. این خودروی جدید در نسخه‌های EV و EREV برای مصرف کنندگان در دسترس خواهد بود. eπ یک برند خودروی الکتریکی تحت برند دانگ فنگ است. “e” مخفف الکترون است، در حالی که “π” منعکس کننده روح علمی انسان برای کشف مجهولات است. این برند قصد دارد تا سه سال آینده بیش از ۱۰ مدل را روانه بازار کند. ۰۰۷ اولین مدل این برند خواهد بود.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

بیشتر بخوانید:

طراحی آیرودینامیک خودرو با درب‌های فریم لِس (بدون قاب)، دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های پنج پره با کالیپرهای ترمز قرمز تکمیل شده و ضریب درگ را به ۰.۲۰۹Cd می‌رساند. دانگ فنگ eπ ۰۰۷ که به عنوان یک سدان سایز متوسط ‌شناخته می‌شود، ابعادی برابر با ۴۸۸۰/۱۸۹۵/۱۴۶۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۱۵ میلی‌متر است. سایر عناصر قابل توجه درب‌های قیچی مانند، بال برقی عقب و سانروف پانوراما ۱.۸۲۴ اینچی آن هستند.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

نسخه EV یا برقی به صورت تک موتوره و دو موتوره عرضه خواهد شد. مدل تک موتوره از دو نوع موتور الکتریکی قابل انتخاب ۲۱۴ و ۲۶۸ اسب بخاری و نسخه دو موتوره از دو موتور ۲۶۸ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل دوم ۳ ثانیه است!

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

دو ظرفیت باتری لیتیومی موجود ۵۶.۸۳ کیلووات ساعت و ۷۰.۲۶ کیلووات ساعتی هستند و برد ۵۳۰ کیلومتری، ۶۲۰ کیلومتری و ۵۴۰ کیلومتری (دو موتوره) را فراهم می‌کنند. به گفته این خودروساز، نسخه EREV می‌تواند به برد کروز ۱۲۰۰ کیلومتری دست یابد. EREV به این معناست که علاوه بر موتور الکتریکی، موتور احتراق داخلی در این خودرو هم وجود دارد که به عنوان یک شتاب دهنده عمل کرده و باتری‌ها را شارژ می‌کند، در حالی که واحد الکتریکی نیروی محرکه اصلی است.

جزئیات دیگر پیشرانه هنوز فاش نشده است. با شارژ سریع، شارژ مجدد باتری از ۳۰٪ به ۸۰٪ فقط در ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

کابین خودرو دارای طراح دو رنگ سفید و خاکستری، فرمان دو پره D کات، نمایشگر کیلومترشمار، صفحه نمایش مرکزی بزرگ (ابعاد آن هنوز مشخص نشده)، پنل شارژ بی‌سیم و نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ است. نمایشگر مرکزی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ نیرو می‌گیرد.

سیستم صوتی از ۲۰ بلندگو شامل بلندگوهای پشت سر راننده تشکیل شده است. در عین حال، این خودرو به صورت استاندارد با سیستم کمکی رانندگی پیشرفته سطح ۲+ ارائه شده که توسط ۳۱ سنسور پشتیبانی می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین