این کشورها شیرینی‌پزان ایرانی را جذب کردند!
این کشورها شیرینی‌پزان ایرانی را جذب کردند!

خبرآنلاین نوشت: علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف قنادان تهران در نشست خبری به مناسبت روز ملی قناد گفت:همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند؛ ضمن اینکه به دلیل سختی کار و دستمزد پایین، مشکلاتی درخصوص جذب نیرو وجود دارد و با کمبود در این حوزه مواجه بوده و در عین حال، شاهد […]

- این کشورها شیرینی‌پزان ایرانی را جذب کردند!

خبرآنلاین نوشت: علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف قنادان تهران در نشست خبری به مناسبت روز ملی قناد گفت:همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند؛ ضمن اینکه به دلیل سختی کار و دستمزد پایین، مشکلاتی درخصوص جذب نیرو وجود دارد و با کمبود در این حوزه مواجه بوده و در عین حال، شاهد مهاجرت نیرو‌های ماهر به کشور‌های اروپایی و عمان هستیم.

وی تاکید کرد: از نظر نیروی انسانی در مضیقه هستیم و کسی به دلیل سختی این شغل وارد صنعت ما نمی‌شود.

نانوا‌ها با آرد یارانه‌ای شیرینی می‌پزند

رییس اتحادیه صنف قنادان ادامه داد: متاسفانه از سال‌های قبل، برخی نانوایان با استفاده از آرد یارانه‌ای اقدام به تهیه و فروش شیرینی کرده اند که تا به امروز برخوردی هم با آن‌ها نشده است.

بهره‌مند با بیان اینکه ۱۱۵۰ پروانه دار در تهران و ۳۵ هزار واحد صنفی قنادی در کل کشور داریم، گفت: در این صنف تعطیلی هم داریم و بالای ۴۰۰ پروانه باطلی داشته ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیلی که قنادان ایرانی دارند، امکان صادرات داریم، اما تا به امروز کسی پای کار نبوده و مسئولان جاده را برای ما هموار نکرده اند؛ البته به استرالیا، کانادا، اروپا، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادرات داریم که، چون به صورت چمدانی است، آمار دقیقی نداریم.

قیمت مصوب نداریم

بهره‌مند در خصوص تعیین قیمت شیرینی نیز گفت: صنف قنادان به هیچ عنوان از سوبسید استفاده نکرده، واحد‌ها درجه بندی شده و قیمت محصولات براساس نرخ مواد اولیه مشخص می‌شود؛ هر چند اتحادیه نظارت کافی دارد که قیمت‌ها خارج از عرف نباشد و در صورت لزوم برخورد می‌شود.

وی گفت: جعبه شیرینی طبق بخشنامه استاندارد تعیین می‌شود، جعبه برای یک کیلوگرم باید ۱۲۵ گرم باشد که وزن شیرینی با جعبه حساب می‌شود.

رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: کیفیت‌ها خیلی بالا رفته و تنوع و نوآوری بیشتر شده، این که کیفیت افت پیدا کرده را قبول ندارم.

بهره‌مند در پایان گفت: دسترسی و نظارتی بر فروش اینترنتی شیرینی نداریم.

منبع: اطلاعات انلاین