عالی‌ترین دادگاه کشور ایتالیا، دیگو مارادونا اسطوره فقید آرژانتینی دنیای فوتبال را از اتهام فرار مالیاتی تبرئه کرد و به جنگ حقوقی ۳۰ ساله بین او و مقامات ایتالیایی پایان داد. مارادونا متهم شده بود که از شرکت‌های پروکسی در لیختن‌اشتاین برای طفره رفتن از پرداخت هزینه‌های حقوقی هنگام دریافت حق تصویر خودش از باشگاه […]

- بسته شدن یک پرونده جنجالی در ایتالیا/ دیگو مارادونا بعد از مرگش تبرئه شد!

عالی‌ترین دادگاه کشور ایتالیا، دیگو مارادونا اسطوره فقید آرژانتینی دنیای فوتبال را از اتهام فرار مالیاتی تبرئه کرد و به جنگ حقوقی ۳۰ ساله بین او و مقامات ایتالیایی پایان داد.

مارادونا متهم شده بود که از شرکت‌های پروکسی در لیختن‌اشتاین برای طفره رفتن از پرداخت هزینه‌های حقوقی هنگام دریافت حق تصویر خودش از باشگاه ناپولی بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ استفاده کرده است.

آنجلو پیسانی وکیل مارادونا در این باره به رویترز گفت: «تمام شد و می‌توانم بدون ترس بگویم که دیگو مارادونا هیچ‌گاه فرار مالیاتی نداشته است.»

بر اساس سند دادگاهی که روز چهارشنبه منتشر شده، دادگاه تجدیدنظر در شهر رُم اواسط دسامبر حکم سال ۲۰۱۸ را لغو کرده است. تحقیقات در مورد پرداخت مالیات این فوتبالیست فقید در اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و منجر به این شد که اتهامی ۳۷ میلیون یورویی (۴۰.۳۸ میلیون دلاری) به او وارد شود و برخی از وسایل او در سفر به ایتالیا هم مصادره شود.

پیسانی در این باره افزود که برای این حکم نهایی برخی تصور می‌کنند به هواداران و ارزش‌های ورزش مربوط است، اما در مورد خاطرات مارادونا عدالت رعایت شده است. پیسانی ضمن بیان این مطلب گفت: «اکنون وراث حق قانونی مطالبه خسارت دارند. امیدوارم به یاد پدرشان از آن استفاده کنند.»

دیگو مارادونا اسطوره دنیای فوتبال نوامبر ۲۰۲۰ بر اثر حمله قلبی درگذشت، در حالی که هواداران ناپولی و تیم ملی آرژانتین او را با عنوان «خدای فوتبال» می‌پرستیدند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی