دونالد ترامپ کشور را تهدید کرد: می‌فهمید چه می‌گویم؟
دونالد ترامپ کشور را تهدید کرد: می‌فهمید چه می‌گویم؟

  رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهم‌آیی انتخاباتی در آیوا همچنین در ادامه با لحنی تند و هشدارآمیز گفت: «فقط امیدوارم با ما رفتار عادلانه‌ای داشته باشند زیر اگر این کار را انجام ندهند کشور ما با مشکل بزرگی رو به رو خواهد شد. آیا همه می‌فهمند من چه می‌گویم؟»  دیوان عالی آمریکا قرار […]

- دونالد ترامپ کشور را تهدید کرد: می‌فهمید چه می‌گویم؟

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهم‌آیی انتخاباتی در آیوا همچنین در ادامه با لحنی تند و هشدارآمیز گفت: «فقط امیدوارم با ما رفتار عادلانه‌ای داشته باشند زیر اگر این کار را انجام ندهند کشور ما با مشکل بزرگی رو به رو خواهد شد. آیا همه می‌فهمند من چه می‌گویم؟» 

دیوان عالی آمریکا قرار است به پرونده ایالت کلرادو که دونالد ترامپ را از حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی محروم کرده رسیدگی کند. دادگاه عالی این ایالت ماه گذشته طبق حکمی اعلام کرد که ترامپ به دلیل دست داشتن در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ حق ندارد در انتخابات شرکت کند. 

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر به دموکرات‌ها در خصوص انتقاد‌های آن‌ها از فضای دیوان عالی ایالات متحده حمله و گفت: «آن‌ها با طرح این بحث که من سه قاضی دیوان را منصوب کرده‌ام تلاش می‌کنند بر تصمیمات این نهاد فشار سیاسی بی‌رویه وارد کنند.» 

او همچنین در ادامه گفت: «آن‌ها می‌گویند، ترامپ صاحب دیوان عالی است، او مالک آنجا است. او سه قاضی را برای این دیوان انتخاب کرده و مواردی از این دست. این کار‌ها ایجاد فشار سیاسی بی‌مورد علیه قضات این نهاد است.» 

در میان ۹ قاضی حاضر در دیوان عالی ایالات متحده، ۶ قاضی را روسای جمهوری جمهوری‌خواه منصوب کرده‌اند که از این تعداد سه مورد انتخاب شخص دونالد ترامپ بوده‌اند و در زمان انتصاب بحث‌ها و انتقاد‌های زیادی هم به همراه داشت. 

دادگاه عالی کلرادو استدلال کرده که ترامپ به دلیل اقدامات و اظهاراتش در شورش‌های ۶ ژانویه در کنگره ایالات متحده نقش داشته و بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، صلاحیت افرادی که در شورش علیه کشور شرکت کرده یا در آن نقش داشته‌اند از تصدی پست منع می‌شوند. 

تصمیم دیوان عالی باعث خواهد شد تا تکلیف بسیاری از پرونده‌ها در موضوع مشابه در خصوص ترامپ در سایر ایالت‌ها را مشخص کند چرا که صلاحیت او در بیش از ده ایالت به چالش کشیده و به همین دلیل نام او از رای‌گیری مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت مین حذف شده است.

منبع: اطلاعات انلاین