صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. با توجه به پایداری هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مهیا است. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای […]

- بارش برف و باران در این استان‌ها/ آلوده شدن هوای این شهرها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. با توجه به پایداری هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشوز اضافه کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه(۱۹دی) با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، پنجشنبه(۲۱ دی) در مناطقی از نوار غربی استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و جمعه (۲۲ دی) در مناطقی از نوار غربی، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور ادامه داد: امروز در بعضی ساعات در جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: جمعه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شمالی و غرب کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: امروز و فردا دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ دی) کمی‌ابری تا نیمه‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۲۰ دی) قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

تاثیر هارپ و ابر دزدی بر بارش‌های کشور چقدر است؟

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین