یک پرس قورمه سبزی چقدر آب می‌خورد؟
یک پرس قورمه سبزی چقدر آب می‌خورد؟

جریان نو نوشت: مدتی است که بازار گوشت و مرغ خلوت شده و برخی از اقشار جامعه به دلیل افزایش قیمت این محصولات قادر به خرید گوشت و مرغ نیستند. اما شهروندان سعی می‌کنند پروتئین‌های لازم را با موادغذایی دیگر جبران کنند. حبوبات دارای ارزش غذایی بالایی است و سبب جذب پروتئین‌های بسیار به بدن […]

یک پرس قورمه سبزی با برنج 250 هزار تومان! /کریمی

جریان نو نوشت: مدتی است که بازار گوشت و مرغ خلوت شده و برخی از اقشار جامعه به دلیل افزایش قیمت این محصولات قادر به خرید گوشت و مرغ نیستند. اما شهروندان سعی می‌کنند پروتئین‌های لازم را با موادغذایی دیگر جبران کنند. حبوبات دارای ارزش غذایی بالایی است و سبب جذب پروتئین‌های بسیار به بدن می‌شود.

این در حالی است که با بررسی قیمت حبوبات در روز‌های اخیر شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم. برای مثال قیمت یک بسته لوبیا چیتی ۹۰۰ گرمی به ۱۳۶ هزار تومان و یک بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا قرمز به ۱۱۰ هزار تومان رسید.

با این وجود برای پخت خورشت قورمه سبزی که یکی از غذا‌های محبوب است باید هزینه‌های سنگینی پرداخت. چرا که در حال حاضر برنج ایرانی کیلویی ۸۰ تا ۱۰۰، یک بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا چیتی ۱۳۶ هزار تومان و ۴۰۰ گرم سبزی قورمه ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در سایت‌های فروش اینترنتی قیمت یک کیلو گوشت خورشتی گوسفندی از کیلویی ۳۷۰ هزار تومان شروع و به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

با این حساب پخت قورمه سبزی برای یک خانواده ۴ نفره هزینه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

قیمت قورمه سبزی در منو رستوران‌ها چیزی از کباب و جوجه کم ندارد و یک ظرف ۳۰۰ گرمی قورمه سبزی با قیمت ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که اگر یک پلو هم در کنارش سفارش دهید باید ۱۷۰ هزار تومان پرداخت کنید. همچنین در برخی از رستوران‌ها نیز یک ظرف خورشت قورمه سبزی بدون پلو به قیمت ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و اگر یک پرس پلو هم در کنار آن باشد باید حدود ۲۵۰ هزار تومان بابت آن پرداخت.

منبع: اطلاعات انلاین