یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس پس از تساوی یک بر یک برابر تیم مس رفسنجان، از سمت خود در این تیم استعفا داد و کنار رفت. هرچند ابتدا هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با این استعفا مخالفت کرد و رضا درویش نیز به حمایت از این مربی پرداخت اما ظاهرا این مرتبه با دفعات قبلی خیلی […]

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس پس از تساوی یک بر یک برابر تیم مس رفسنجان، از سمت خود در این تیم استعفا داد و کنار رفت.

هرچند ابتدا هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با این استعفا مخالفت کرد و رضا درویش نیز به حمایت از این مربی پرداخت اما ظاهرا این مرتبه با دفعات قبلی خیلی فرق می‌کرد. یحیی گل‌محمدی که ۶ مرتبه دیگر نیز استعفا داده و برگشته بود، این بار در جلسه با رضا درویش و مکالمه تلفنی با اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، روی این استعفا ایستاد و حاضر نشد کوتاه بیاید. بر همین اساس در آخرین جلسه هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس، اعضای آن روی توافق با استعفای یحیی گل‌محمدی به توافق رسیده و رسما اعلام کردند به دنبال گزینه خارجی هستند.

بنابراین شایعه مذاکره با مهدی تارتار یا مجتبی حسینی تکذیب شد و حالا با نشانه‌هایی که حسین خبیری به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس داده، تنها یک گزینه مدنظر این باشگاه قرار دارد؛ برانکو ایوانکوویچ!

۴۰ هزار یورو در ماه به علاوه آپشن سنگین

شاید جالب باشد بدانید گزینه سرمربیگری پرسپولیس با تیم ملی عمان قرارداد جالبی دارد. برانکو ماهیانه ۴۰ هزار یورو نقد دریافت می‌کند که واریز آن به حسابش حتی یک روز هم به تأخیر نمی‌افتد. از آنجایی که پرداخت دستمزد برانکو ایوانکوویچ بر عهده وزارت ورزش کشور عمان است بنابراین سرموعد مقرر پرداخت شده و مشکلی از این بابت ندارد. جالب تر می‌شود وقتی بدانید در قرارداد برانکو، آپشن‌های سنگینی هم گنجانده شده که رقم واقعی آن در ماه را به حدود ۱۰۰ هزار یورو می‌رساند.

خانه مجلل و ویلایی در عمان

وزارت ورزش کشور عمان خانه مجلل و ویلایی برای سرمربی کروات تیم ملی این کشور در نظر گرفته است. این منزل بسیار بزرگ و مجلل با اتاق‌های فراوان و امکانات عالی است تا برانکو از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشد. ظاهرا خانه برانکو یک خانه لاکچری است که چیزی از یک کاخ کم ندارد!

همچنین بد نیست اشاره کنیم هر کدام از دستیاران برانکو ایوانکوویچ نیز در عمان دارای منزل مستقل و بزرگ هستند. البته منازل دستیاران برانکو مثل سرمربی تیم ملی عمان مجلل نیست اما بزرگ است و امکانات بسیار خوبی هم دارد. دستیاران برانکو در یک شهرک لاکچری ساکن هستند.

دستیاران برانکو؛ همان همیشگی با یک ستاره ملی پوش

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در حالی هدایت تیم ملی عمان را پذیرفت که ۳ دستیار کروات را نیز با خودش به این کشور برد.

زلاتکو ایوانکوویچ برادر او به عنوان دستیار اول، ایگور پانادیچ به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و مارکو استیلینوویچ به عنوان مربی بدنساز او را در هدایت تیم ملی عمان همراهی می‌کنند. به این جمع ماریو توکیچ ستاره سابق دیناموزاگرب و تیم ملی کرواسی (و یوگسلاوی سابق) نیز به این جمع اضافه شده است. بدیهی است اگر قرار بر آمدن برانکو به ایران باشد، همین جمع به تهران خواهند آمد ضمن آن که فرزاد حبیب اللهی آنالیزور ایرانی نیز او را در تیم ملی عمان یاری می‌کند و قطعا انتخاب اول این مربی برای بازگشت احتمالی به پرسپولیس خواهد بود.

تیم ملی عمان

علاقه برانکو به رنگ قرمز

دوستان و نزدیکان برانکو می‌دانند که این مربی مطرح، علاقه زیادی به رنگ قرمز دارد! اینکه این تعلق خاطر به تیم پرسپولیس و قهرمانی‌های او با این ارتباط دارد یا نه را نمی‌دانیم اما آنچه می‌دانیم ماشین قرمز رنگ برانکو در عمان است.

فدراسیون فوتبال عمان یک ماشین لکسوس آخرین مدل قرمز رنگ در اختیار برانکو قرارداده که او با آن تردد می‌کند.

صعود به یک چهارم نهایی یعنی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی عمان در گروه F رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تیم‌های عربستان، تایلند و قرقیزستان همگروه است. به نظر می‌رسد صعود این تیم به یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا محتمل باشد اما خبردار شدیم فدراسیون فوتبال عمان و برانکو امیدوارند با این تیم به یک چهارم نهایی صعود کنند! فدراسیون فوتبال عمان به برانکو یادآوری کرده که رسیدن به یک چهارم نهایی و قرار گرفتن در جمع ۸ تیم پایانی این مسابقات به معنای قهرمانی جام ملت‌های آسیاست. در این صورت قرار است برانکو پاداش سنگینی دریافت کند و چه بسا قراردادش هم با شرایط خیلی بهتری تمدید شود.

قرارداد فعلی برانکو با تیم ملی و فدراسیون فوتبال عمان تا پایان جام ملت‌های آسیا اعتبار دارد اما رسیدن به جمع ۸ تیم برتر آسیا می‌تواند اتوماتیک‌وار این قرارداد را تمدید کند. بدیهی است هواداران پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی، از ته دل آرزو کنند که تیم ملی عمان نتواند به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برسد!

برانکو نگران مالیات به جای مانده از پرسپولیس

یکی دیگر از موانع اصلی بازگشت برانکو به پرسپولیس بلاتکلیفی مالیات به جای مانده او از قرارداد با باشگاه ایرانی است. سرمربی کروات تیم ملی عمان، به مصاحبه‌های مدیران باشگاه پرسپولیس باور ندارد چراکه پس از جدایی برانکو، ۷ مدیرعامل به این باشگاه آمده اما نتوانسته‌اند این مشکل را حل و فصل کنند. تا زمانی هم که خیال برانکو از این بابت راحت نشود، او نمی‌تواند به پرسپولیس و بازگشت به ایران فکر کند!

منبع: خبـر ورزشی