علت سکوت سنگین احمدی‎نژاد چیست؟
علت سکوت سنگین احمدی‎نژاد چیست؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: احمدی‌نژاد کجاست؟ کسی از او خبر ندارد و نمی‌داند مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای چه پروژه‌ای در ذهنش است. تنها موضوعی که همگان به آن واقف هستند، بی‌دلیل نبودن این سکوت است. شاید احمدی‌نژاد حضور فیزیکی در مجامع عمومی نداشته باشد، اما ساده‌انگاری است که ادعا شود اثری هم از او نیست. […]

- علت سکوت سنگین احمدی‎نژاد چیست؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: احمدی‌نژاد کجاست؟ کسی از او خبر ندارد و نمی‌داند مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای چه پروژه‌ای در ذهنش است.

تنها موضوعی که همگان به آن واقف هستند، بی‌دلیل نبودن این سکوت است. شاید احمدی‌نژاد حضور فیزیکی در مجامع عمومی نداشته باشد، اما ساده‌انگاری است که ادعا شود اثری هم از او نیست. برنامه‌های احمدی‌نژاد از سوی یارانش در حال اجراست و خودش به‌عنوان فرمانده ترجیح می‌دهد در این مقطع دیده نشود تا اگر روزی احساس کرد در حال فراموش شدن است، برنامه‌هایی مانند تحصن در فرودگاه را اجرا کند.

پیام برای خواننده هندی و سکوت در قبال شهادت ایرانیان

حتی سکوت او هم موضوعی است که مورد انتقاد قرار می‌گیرد، چنانکه زمانی‌که انتظار می‌رود یک پیام صادر کند، از این اقدام خودداری می‌کند که نمونه اخیرش سکوت در قبال حادثه تروریستی کرمان است که از نقاط مختلف جهان به این موضوع واکنش نشان داده و پیام تسلیت صادر شد، اما احمدی‌نژاد حتی از صدور یک پیام تسلیت یا محکومیت ساده امتناع کرد. حتی سایت «مشرق» که از حامیان و همراهان احمدی‌نژاد بود، نتوانست این سکوت را تحمل کند و با انتشار تصویری از خاتمی، روحانی و احمدی‌نژاد نوشت: «بازهم سکوت احمدی‌نژاد» این سایت همچنین نوشت: «حسام‌الدین براتی، فعال رسانه، با اشاره به پیام تسلیت رؤسای جمهور پیشین ایران در محکومیت حمله تروریستی کرمان و سکوت احمدی‌نژاد، او را درس عبرتی مثل علی کریمی معرفی کرد.» سکوت احمدی‌نژاد در حالی است که برای اتفاقاتی که چندان مورد توجه ایران نیست پیام صادر می‌کند. دیروز «عصر ایران» به پیام‌های صادر شده از سوی احمدی‌نژاد چنین اشاره کرد: «احمدی‌نژاد در پی درگذشت یک خواننده زن هندی در سال ۱۴۰۰ پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد: «لتا منگیشکر در موسیقی و ملودی بی‌رقیب بود. صدای او برای چندین دهه گرما را به خانه‌های صدها میلیون نفر آورده بود. تسلیت به خانواده و عزیزانش، به هند و مردم آن و به جامعه جهانی هنر. » در فروردین ۹۸ بعد از انتشار خبر قتل یک رپر آمریکایی به‌نام نیپسی هاسل، محمود احمدی‌نژاد با ابراز اندوه از مرگ وی و ۱۰ نفری که در طول یک هفته در لس‌آنجلس کشته شده بودند نوشت: «اخیرا از مرگ نیپسی هاسل مطلع شدم و از شنیدن مرگ او و ۱۰ نفر دیگر که در هفته گذشته در لس‌آنجلس کشته شدند اندوهگین شدم. چگونه می‌توان زندگی شخصی را به این راحتی گرفت؟» این یکی از آرشیو اخبار خرداد ۱۳۹۸ که مربوط می‌شود به برد تیم بسکتبال تورنتو رپتورز در مقابل گلدن استیت و کسب عنوان قهرمانی NBA  آمریکا و محمود احمدی‌نژاد با توئیت این قهرمانی را به بسکتبالیست‌های این تیم تبریک گفت و نوشت: «اگر رئیس‌جمهور بودم همه‌تان را به ایران دعوت می‌کردم.» شرم‌آور است کسی‌که در حد ریاست جمهوری ایران بالا رفته بود و برای مرگ خواننده زن هندی و رپر آمریکایی پیام تسلیت می‌داد و ابراز غم و غصه می‌کرد و از دادن پیام تبریک برای بازی‌های لیگ داخلی بسکتبال آمریکا نیز غفلت نمی‌کرد، در برابر کشته‌شدن هموطنانش، سکوت کرده است. کسی‌که درباره کشته شدن رپر آمریکایی می‌پرسید چگونه می‌توان زندگی شخصی را به این راحتی گرفت، حتی درباره دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی نیز این سوال را مطرح نکرد! شاید هم از نظر محمود احمدی‌نژاد، مردم کرمان، فقط زمانی عزیر بودند که در سفرهای استانی‌اش به استقبال او می‌رفتند!

یاران احمدی‌نژاد در قدرت هستند

اقدامات یاران احمدی‌نژاد هم کمتر از او سبب نارضایتی نشده است. مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: «اخیرا با یکی از دوستان که صحبت می‌کردم، گفتم ما زمان احمدی‌نژاد فکر می‌کردیم بدترین دولتی که در این کشور سر کار آمده، دولت احمدی‌نژاد است ولی الان می‌بینیم نه، همین دولت فعلی دست احمدی‌نژاد را از پشت بسته است. علت این وضعیت بدتر هم این است که احمدی‌نژادی‌ها و گروه دیگری تندروتر از آنها، همه با هم دست‌اندرکار هستند. آن وقت فقط احمدی‌نژادی‌ها بودند هر کاری می‌کردند، خرابکاری می‌کردند و خود اصولگراها به آن دولت می‌گفتند دولت انحرافی! چیزی که ما از اول می‌گفتیم ولی آنها بعدها گفتند و اعتراف کردند. الان، هم آن احمدی‌نژادی‌ها سرکارند هم یک عده تندتر از آنها اضافه شده‌اند، به همین دلیل، بله، بدتر از آن دوران است.»

تلاش برای بازسازی چهره احمدی‌نژاد

نکته قابل تامل تلاش یاران احمدی‌نژاد برای تغییر دیدگاه نسبت به اوست که در این راستا باید به اظهارات صادق محصولی؛ وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد توجه داشت. او گفته است: «آقای احمدی‌نژاد کسی است که فارغ از اینکه دکترای دانشگاه را داشت، آن هم در رشته مهندسی، جنم مدیریت هم داشت. به ‌لحاظ رسانه‌ای هم می‌شودگفت آدم کاریزماتیکی است. وقتی قرار شد هدفمندی یارانه‌ها صورت بگیرد جلسات متعددی برگزار می‌شد و ایشان تا ریز قضایا می‌رفت. حتی درباره اینکه قیمت گوشت مرغ چرا باید اینقدر باشد پیگیری می‌کرد، درباره اینکه دان مرغ چند تمام می‌شود پیگیر بود، درباره سوخت مرغداری‌ها و هزینه‌هایش پرس‌وجو می‌کرد، هزینه کارگرها را هم محاسبه می‌کرد، یعنی به تمام ریز مسائل توجه داشت. بعد می‌دیدید کارشناسی که از وزارت کشاورزی آمده و اعداد و ارقامی را ارائه می‌دهد، بعد آقای احمدی‌نژاد ان‌قلت می‌آورد و خود آن کارشناس تصدیق می‌کرد که بله مثلا من اینجا را اشتباه کردم.» پس از  این اظهارات بود که مشاور سابق احمدی‌نژاد اظهارکرد: «محصولی با اظهارات اخیرش درباره احمدی‌نژاد این پیام را می‌دهد که اگر احمدی‌نژاد وارد دایره قدرت شود، روند تغییراتش متوقف می‌شود و حرف مهمی است که پیام به حاکمیت محسوب می‌شود. در واقع اینها می‌خواهند وضعیت آقای احمدی‌نژاد را در درون تشکیلات خودشان احیا و بازسازی کنند.»

منبع: اطلاعات انلاین