امیرحسین صادقی که سابقه حضور در دو جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا را دارد، معتقد است شرایط استقلال در نیم فصل دوم دشوارتر می‌شود و باید بحث حضور در نقل و انتقالات زمستانی را خیلی جدی‌تر دنبال کرد. او در همین رابطه با زیرنویس، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید. با […]

امیرحسین صادقی که سابقه حضور در دو جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا را دارد، معتقد است شرایط استقلال در نیم فصل دوم دشوارتر می‌شود و باید بحث حضور در نقل و انتقالات زمستانی را خیلی جدی‌تر دنبال کرد.

او در همین رابطه با زیرنویس، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

با اتمام رقابت‌های نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر عملکرد استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با توجه به فراز و نشیب‌های بسیار زیادی که استقلال در ابتدای فصل با آن مواجه بود که از جمله آن می‌توان به نداشتن مدیرعامل و همچنین از دست دادن بازیکنان تاثیر گذاری مثل قایدی و محبی باید گفت حرکت بزرگ ابتدای فصل را از سوی حجت کریمی شاهد بودیم که توانست با تمام مشکلات موجود نکونام را به عنوان سرمربی استقلال معرفی کند. با این توضیحات باید گفت استقلال امروزه  از سطح توقعات هواداران یک گام جلوتر بوده است و این اتفاق را باید مرهون کار بزرگ حجت کریمی دانست که به رغم تمامی موانعی که پیش رویش بود توانست با انتخاب سرمربی و کادر فنی کمک حال موفقیت‌های امروز استقلال باشد. از سوی دیگر، جواد نکونام در مجموع فردی است که اهل نباختن است و با توجه به آنکه من در تیم ملی و استقلال نزدیک به ۱۰- ۱۵ سال با او همبازی بودم، می‌دانم او به حواشی و جریانات پیرامون استقلال اشراف کامل دارد و این خصوصیت او می‌تواند کمک حال استقلال باشد. با این شرایط امیدوارم آقای خطیر که زحمت جذب اسپانسرها را می‌کشند، در راستای خصوصی‌سازی و کاهش بدهی‌ها باشگاه نیز عملکرد موفقی داشته باشند تا شرایط برای حضور استقلال در رقابت‌های جام باشگاه آسیا بدون هیچگونه مشکلی برای سال آینده به وقوع بپیوند.

سرمربی استقلال برای تقویت فنی هرچی بیشتر خود دست روی نفراتی چون صیادمنش. عزت اللهی. جهانبخش. قلی‌زاده و… گذاشت که بیشتر شبیه عبارت «سنگ بزرگ نشانه نزدن است» تلقی می‌شود. نظرتان در خصوص جذب نفرات مورد نظر جواد نکونام چیست؟
بحث جذب بازیکن برای نیم فصل دوم از جمله اختیارات سرمربی است و به نظرم برای تیمی که به دنبال قهرمانی است، این لیست کم است و جا دارد لیستی قوی‌تر به مدیران باشگاه برای مذاکرات اولیه ارائه می‌شد. بازیکنانی که شما به اسامی آنها اشاره داشتید برای تیمی مثل استقلال که نیم فصل اول را با قهرمانی پشت سر گذاشته و به دنبال جشن قهرمانی در پایان فصل است، لیست عجیبی نیست . شما با یک نگاه به فهرست سپاهان و حتی افرادی که در روز بازی از سوی سرمربی این باشگاه روی سکوها قرار می‌گیرند متوجه می‌شوید لیستی که جواد نکونام به باشگاه داده، چیز کمی است. باشگاه اگر به فکر قهرمانی است باید به بهترین شکل ممکن به فکر تقویت تیم باشد و اگر هم مسائل و حواشی ابتدای فصل قرار است دوباره تکرار شود که هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. آنچه مشخص است در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچکتر می‌شود و آنالیز تیم‌ها نسبت به یکدیگر بهتر و ناگفته پیداست دست جواد نکونام نیز برای حریفان رو می‌شود و این اتفاق شرایط را برای آبی پوشان سخت‌تر از قبل خواهد کرد. در چنین وضعیتی هیئت مدیره باید به بهترین شکل ممکن برای تقویت هرچه بهتر تیم در نیم فصل دوم ایفای نقش کند.

استقلال همین امروز به فکر شکایت از پرسپولیس و سپاهان باشد/ آقای نکونام، این لیست را قوی‌تر کن!/ بهتر است بازیکنان تیم ملی دنبال بازیگوشی نباشند

به نقش موثر هیئت مدیره در موفقیت‌های تیم اشاره داشتید. نظرتون در خصوص حضور دوباره علی آقامحمدی در هیئت مدیره استقلال چیست؟
از حضور مجددشان در باشگاه خیلی خوشحالم چرا که ایشان یک مدیر بسیار توانا و کاربلد و البته استقلالی است که در گذشته شاهد خدمات تاثیر گذارشان در جمع آبی پوشان بوده‌ایم. البته در همین خصوص شنیدم قرار است آقای ایروانی هم به جمع دیگر اعضای هیئت مدیره اضافه شوند که با وجود این اتفاق قطعاً استقلال روزهای باشکوهی را در پیش خواهد داشت.

امتیازات کسر شده از سپاهان و پرسپولیس به دلیل تخلفاتشان مجدداً به این تیم‌ها بازگردانده شد. نظرتان در این خصوص چیست؟
امیدوارم امتیازات کسر شده مجددا برگردانده شده به این تیم‌ها در روزهای آخر لیگ مسئله ساز نشود اما اگر استقلال و سایر تیم‌ها با این رای متضرر شده‌اند همین امروز به دنبال اعتراض باشند که فردا دیر است. استقلال برای احقاق حق خود باید تا دیر نشده اقدامات لازم را انجام دهد و به دنبال این نباشد که در پایان فصل بهانه تراشی کند. آنچه مشخص است باید در صدور حکم دقت لازم صورت گیرد نه آنکه بعد از چهار ماه به یکباره گفته شود حکم صادره اشتباه بوده است! اینگونه اتفاقات شکل خوبی برای فوتبال ما ندارد و اجرای قانون باید با دقت لازم برای تمامی تیم‌ها به طور یکسان اجرا شود.

تیم ملی در حالی راهی قطر می‌شود که نگرانی‌هایی بابت معدل سنی بازیکنان وجود دارد. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟
من نمی‌دانم! شاید شانس امیر قلعه‌نویی است و شرایط مثل قبل از بازی‌های ۲۰۰۷ شده باشد. نسل امروز شاید بهتر از آن تیم باشد اما بی‌انگیزگی و حواشی فوتبال ایران اگر ما را ما را اذیت نکند، می‌توان به موفقیت تیم ملی خوشبین بود. امیدوارم از سوی امیر قلعه نوعی برای آینده بهتر تیم ملی شاهد پوست اندازی و تغییرات زیادی باشیم چرا که او استاد جوان گرایی است و این اتفاق را از سوی او در استقلال شاهد بوده‌ایم. مشخصا اینگونه تورنمنت‌ها جای بازیکنان با تجربه است و با حضور این تعداد لژیونر اگر نتوانند به تیم ملی کمک کنند جای تعجب و گله‌مندی است. امیدوارم بازیکنان تیم ملی به فکر مردم و دلخوشی آنان باشند تا بعد از چند دهه بتوانند دست پر از جام ملت‌ها بازگردند.

معدل سنی تیم را کمی بالا نمی‌بینید؟
نه. ما در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز معدل سنی بالا داشتیم اما دوندگی بالایی داشتیم و خودم در بازی‌ها ۱۱، ۱۲ کیلومتر می‌دویدم. سطح کیفی بازیکنان ما خوب است و باید دید مربیان چگونه عمل می‌کنند و فکر نمی‌کنم مشکل بزرگی در این دوره از بازی‌ها داشته باشیم. بی شک اگر بازیکنان به دنبال بازیگوشی و عدم تمرکزهایی همچون دیدار با ژاپن در نیمه نهایی بازی‌های ۲۰۱۹ نباشند، می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. بازیکنان باید بدانند در طول برگزاری این جام تمام فکر و ذکرشان فوتبال باشد نه تفریح! نمونه این چنین رفتارهایی وجود داشته اما نمی‌خواهم عنوان کنم چرا که امروزه ۸۰ میلیون ایرانی چشم به موفقیت‌های تیم ملی دوخته اند.

منبع: خبـر ورزشی