۲۸ سال پیش در چنین روزی حکم اعدام رباینده بوئینگ ۷۲۷ تیتر مهم صفحه حوادث روزنامه‌ها شد. روزنامه کیهان ۱۸ دی ۷۴ در این‌باره نوشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شد. دادگاه انقلاب اسلامی تهران یک‌ماه پیش غلامرضا رباینده هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۲۷ در مسیر تهران بوشهر را محارب […]

 ۲۸ سال پیش در چنین روزی حکم اعدام رباینده بوئینگ ۷۲۷ تیتر مهم صفحه حوادث روزنامه‌ها شد.

حکم ربودن هواپیما چیست؟

روزنامه کیهان ۱۸ دی ۷۴ در این‌باره نوشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شد.

دادگاه انقلاب اسلامی تهران یک‌ماه پیش غلامرضا رباینده هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۲۷ در مسیر تهران بوشهر را محارب تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده بود.

محاکمه غلامرضا در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست حجت‌الاسلام امین‌پور و خبرنگاران و کادر پرواز هواپیمای ربوده شده برگزار شد و دادگاه او را به اعدام محکوم کرد و به اتهام جعل پاسپورت و استفاده از سند جعلی نیز به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

با اعتراض وی، حکم صادره به دیوان عالی کشور رفت و دیوان عالی کشور هفته گذشته حکم اعدام وی را تایید کرد.

بر اساس پرونده تنظیمی، غلامرضا در سال ۶۳ با همکاری حمید یک نظامی اخراجی، هواپیمای ۷۲۷ را در مسیر یاد شده ربوده و به مصر و عراق برده و با پاسپورتی که در عراق برای او و همکارش تهیه شده بود، به فرانسه رفت.

نامبرده ۱۲ سال در فرانسه بود که در این مدت با گذرنامه جعلی وارد ایران می‌شد و سرانجام در مهرماه سال‌جاری هنگام خروج از ایران در مرز ترکیه دستگیر شد.

کیهان

+