ایمنی اماکن و مزارع با فنس‌الکتریکی ساخت داخل افزایش یافت
ایمنی اماکن و مزارع با فنس‌الکتریکی ساخت داخل افزایش یافت

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با تولید فنس‌الکتریکی به جلوگیری از ورودهای غیرمجاز و ارتقای ایمنی اماکن از جمله مزارع کشاورزی کمک کنند.

 شهریار نصری نصفچی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان “نوآوران سبز فردا” با اشاره به تولید فنس‌الکتریکی با توجه به نیاز کشاورزی و باغ‌داری کشور عنوان کرد: فنس الکتریکی با نام تجاری گریز یکی از محصولات دانش‌بنیان تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است. این محصول نخستین بار برای جلوگیری از تردد حیوانات اهلی و وحشی در ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیاده‌سازی و اجرا شد.

این فعال فناور، کاربرد وسیع و عملکرد مؤثر این شیوه و همچنین نبود کالای مشابه در کشور را زمینه‌ساز تولید این محصول دانش‌بنیان برشمرد و گفت: با انجام پژوهش‌های توسعه‌ای برای تولید و معرفی این دستگاه در کشور، حصار الکترونیک و بازدارنده، ثبت اختراع شد و با توسعه تحقیقات، در حال حاضر تجهیزات و ادوات فنس الکتریکی در ابعاد گسترده و داخل کشور تولید می‌شود.

 

نصری ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته برای جلوگیری از ورود غیر مجاز و همچنین حفاظت پیرامونی از مرز‌ها و اماکن صنعتی و تجاری نیز دستگاه‌های مختلفی را ساخته و به بازار داخلی و خارجی عرضه کرده‌ایم. شرکت هم اینک تولید‌کننده ۱۲ مدل از سیستم‌های مرکزی فنس الکتریکی است که با برند گریز عرضه و اجرا می‌شود. همچنین ۳۱ مورد از ادوات جانبی همانند انواع پست‌ها، مقره‌ها و کشند‌ها و… نیز از محصولات تولیدی شرکت به شمار ‌می‌روند که برای اجرای کامل فنس‌الکتریکی از الزامات محسوب می‌شود.

 مهم‌ترین کاربرد‌های فنس‌الکتریکی

وی درباره مهم‌ترین کاربرد‌های فنس‌الکتریکی بیان کرد: این فنس‌ها در چهار حوزه کاربرد دارند و به عنوان یکی از ادوات مکانیزه در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، حیات وحش و محیط زیست، مانعی مؤثر برای جلوگیری از ورود حیوانات اهلی و وحشی در حریم محصور شده هستند. همچنین به عنوان ابزاری کارآمد برای جلوگیری از ورود غیر مجاز در اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد دارند.

به گزارش زیرنویس، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، محافظت از گردشگران و طبیعت‌گردان را یکی دیگر از کاربرد‌های این فنس‌ها برشمرد و افزود: کسانی که به واسطه الزامات شغلی و یا برای تفریح می‌بایست در اماکن باز مانند کوه یا صحرا کمپ‌گذرانی کنند با این دستگاه از حمله حیوانات وحشی در‌امان می‌مانند. این گروه از دستگاه‌های تولیدی شرکت با باطری داخلی و یا شارژر‌های موبایل کار می‌کنند.

نصری ادامه داد: گروه دیگر از محصولات تولیدی شرکت برای جلوگیری از ورود غیرمجاز از مرز‌ها و یا جلوگیری از دسترسی متجاوزین به مناطق حساس راهبردی، طراحی و ساخته شده است. این گروه از محصولات تولیدی شرکت با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، برای حفاظت پیرامونی وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با بیان این‌که تمامی تجهیزات این محصول به غیر از قطعات نیمه هادی، در داخل کشور ساخته و استفاده می‌شود، ادامه داد: محصولات خود را بدون مهندسی معکوس طراحی و ساخته‌ایم و پس از ۲۰ سال تحقیقات بنیادی، این گروه از محصولات به دلایل مختلف از جمله تنوع و نیازمندی به پشتیبانی آنلاین، کمتر در معرض رقابت خارجی قرار می‌گیرد؛ همچنین دارای مزیت کامل رقابتی از لحاظ فناوری و قیمت تمام شده هستند.

منبع:تسنیم