به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری زبان در ادامه مقاومت مقتدارنه گروهای فلسطینی در نوار غزه و ضربات مهلک پی در پی نیروهای قسام به دشمن اذعان کردند که «امروز روز سخت ارتش اسرائیل در نوار غزه بود.» به اذعان این منابع عبری زبان، در دو حمله جداگانه گردان‌های قسام، شاخه نظامی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری زبان در ادامه مقاومت مقتدارنه گروهای فلسطینی در نوار غزه و ضربات مهلک پی در پی نیروهای قسام به دشمن اذعان کردند که «امروز روز سخت ارتش اسرائیل در نوار غزه بود.»

به اذعان این منابع عبری زبان، در دو حمله جداگانه گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در نوار غزه، ۹ افسر صهیونیستی به هلاکت رسیدند و چند نظامی دیگر این رژیم نیز مجروح شدند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در یکی از این حمله‌ها، یک کامیون حامل تسلیحات نظامی منفجر شد که به کشته و زخمی شدن چندین افسر و نظامی صهیونیستی انجامید.

همچنین، در عملیات دوم نیز، مبارزان فلسطینی طی حمله‌ای به ساختمانی در نوار غزه، نظامیان صهیونیستی که در آن کمین کرده بودند را پای در آوردند.

پیش از این، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده بود، تلاش نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی برای آزادی یک اسیر در مرکز غزه را ناکام گذاشته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: مـهر