نقش یک شهروند هلندی در خرابکاری در تأسیسات نطنز افشا شد +جزئیات
نقش یک شهروند هلندی در خرابکاری در تأسیسات نطنز افشا شد +جزئیات

یک شهروند تبعه هلند بدون اطلاع دولت این کشور، در ماموریتی با هدایت آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلال در یک مجتمع هسته‌ای ایران در ۲۰۰۷، شرکت داشته است. روزنامه هلندی فولکس کرانت، دوشنبه، ۸ ژانویه  (۱۸ دی)، در گزارشی فاش کرد که یک شهروند تبعه هلند بدون اطلاع دولت این کشور، در ماموریتی با […]

یک شهروند تبعه هلند بدون اطلاع دولت این کشور، در ماموریتی با هدایت آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلال در یک مجتمع هسته‌ای ایران در ۲۰۰۷، شرکت داشته است.

- نقش یک شهروند هلندی در خرابکاری در تأسیسات نطنز افشا شد +جزئیات

روزنامه هلندی فولکس کرانت، دوشنبه، ۸ ژانویه  (۱۸ دی)، در گزارشی فاش کرد که یک شهروند تبعه هلند بدون اطلاع دولت این کشور، در ماموریتی با هدایت آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلال در یک مجتمع هسته‌ای ایران در ۲۰۰۷، شرکت داشته است.
در سال ۲۰۰۷، یک شهروند هلندی بدون اطلاع دولت این کشور، در نقشه آمریکا و اسرائیل برای خرابکاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز نقش اساسی داشته است.
این شهروند هلندی که در آن زمان ۳۶ ساله بود، ۲ سال پس از اجرای ماموریت خود در یک سانحه رانندگی در نزدیکی منزلش در «دبی» کشته شد.
این تبعه هلندی در ایران ازدواج کرده و در سال ۲۰۰۵ توسط سازمان اطلاعاتی خارجی هلند (AIVD) استخدام شده بود.
سرویس‌های اطلاعاتی هلند می‌دانستند که در خرابکاری برنامه هسته‌ای ایران شرکت می‌کنند، اما از این امر آگاه نبودند که این شهروند هلندی مستقیماً استاکس‌نت را وارد کامپیوتر‌های ایران می‌کند.

منبع: اطلاعات انلاین