به گزارش خبرنگار مهر، اصغر باقرزاده صبح سه شنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، به اهمیت و نقش مؤثر دانشگاه فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: برای ساختن یک جامعه باید خانواده و مدرسه را ساخت و برای ساختن مدرسه باید معلم ساخت و محل ساختن و تربیت معلم دانشگاه […]

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر باقرزاده صبح سه شنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، به اهمیت و نقش مؤثر دانشگاه فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: برای ساختن یک جامعه باید خانواده و مدرسه را ساخت و برای ساختن مدرسه باید معلم ساخت و محل ساختن و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیاری برای آینده جامعه دارد، افزود: دانشجو معلمان در آینده، مسئولیت ایجاد محیط تربیتی در مدارس را برعهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت دانش آموزان است و باید سپردن کار به دانش آموزان همواره در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش مهر عنوان کرد: پویش مهر نسبت به سال‌های گذشته تغییر و تفاوت‌های بسیاری داشته است.

باقرزاده با بیان اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، تصریح کرد: دانش آموزان در بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود به تصویر کشیده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان ارائه می‌کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش‌آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش می‌گذارند و سپس در شهرها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و طی بازه زمانی خرداد نتایج نهایی اعلام شود.

منبع: مـهر