به گزارش زیرنویس، کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد. در این جلسه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط […]

به گزارش زیرنویس، کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

در این جلسه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت محیط زیست استان اصفهان و مقایسه وضعیت کیفی هوای این استان در آبان و آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و برخی موانع پیش روی مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان اصفهان پرداخت.

همچنین پیشنهادات استاندار اصفهان در راستای اثربخشی عمده در جهت کاهش آلودگی هوای اصفهان و نیز احیای تالاب گاوخونی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز در جهت رفع موانع پیش روی مصوبات این حوزه در اصفهان اتخاذ شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در این نشست بر ضرورت توجه به اجرای برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: دولت با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات پیش روی توسعه حمل و نقل عمومی در کلان شهرهای کشور است تا از این طریق گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آلودگی هوا با آسیب‌های جدی برای سلامت جامعه همراه است که باید ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و زودبازده، برنامه‌های بلند مدت را در این خصوص به صورت زمانبندی شده اجرایی، با تقسیم کار مشخص و با اهتمام ویژه دنبال کنیم.

وی سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد برنامه‌های اصلاحی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوا را احصاء و به آنها ابلاغ کند تا با زمانبندی مشخص در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

منبع: مـهر