سید مازیار رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر آتش‌سوزی در جنگل‌های سراوان رشت اظهار کرد: حریق منطقه سراوان بسیار وسیع و در حال گسترش است. سرپرست منابع طبیعی گیلان از اطفای حدود ۶ هکتار از جنگل‌های سراوان رشت خبر داد و گفت: نیروهای منابع طبیعی و امدادی در […]

سید مازیار رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر آتش‌سوزی در جنگل‌های سراوان رشت اظهار کرد: حریق منطقه سراوان بسیار وسیع و در حال گسترش است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان از اطفای حدود ۶ هکتار از جنگل‌های سراوان رشت خبر داد و گفت: نیروهای منابع طبیعی و امدادی در منطقه حضور دارند اما به دلیل گسترش آتش نیازمند کمک بیشتری برای اطفای کامل حریق هستیم.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به شرایط جوی و وزش باد شدید در منطقه بیان کرد: وزش باد گرم و جنوبی عملیات اطفا را بسیار سخت کرده است.

رضوی با تاکید بر لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی بیان کرد: گرم شدن هوا، تغییرات اقلیمی و وزش باد گرم و جنوبی در گیلان سبب شده تا با کوچک‌ترین جرقه، حریق گسترده‌ای در جنگل‌ها اتفاق افتند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مردم در حفظ و صیانت از جنگل‌ها افزود: مردم به ویژه روستاییان با مشاهد هر گونه آتش در جنگل‌ها مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه مردم نقش تعیین کننده‌ای در حفظ عرصه‌های جنگلی دارند، گفت: صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

رضوی با بیان اینکه حریق جنگل‌های سراوان رشت تحت کنترل است، گفت: تیم یگان حفاظت، آتش نشانی و نیروهای مردمی مشغول اطفای حریق در منطقه هستند اما برای مهار کامل نیازمند کمک بیشتری هستیم.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم و پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها از مردم خواست به هیچ عنوان در عرصه‌های جنگلی آتش روشن نکنند.

منبع: مـهر