به گزارش زیرنویس، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز بیستم دی ماه اظهار کرد: امروز چهارشنبه سامانه بارشی برای مناطقی از شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب تهران و سواحل دریای خزر فعال است که سبب کاهش دما می‌شود و بارش برف و باران […]

به گزارش زیرنویس، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز بیستم دی ماه اظهار کرد: امروز چهارشنبه سامانه بارشی برای مناطقی از شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب تهران و سواحل دریای خزر فعال است که سبب کاهش دما می‌شود و بارش برف و باران را در پی دارد.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در نیمه غربی استان کردستان و شمال استان قزوین و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی شده است. همچنین امروز و فردا دریای خزر و فردا شمال خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز ۲۱ دی ماه گفت: فردا پنجشنبه، گستره بارش‌ها علاوه بر ایجاد بارش در شمال غرب، شمال استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران و خراسان شمالی را نیز در بر می‌گیرد و بارش برف در شمال و غرب لرستان قابل توجه است.

نقشینه با بیان اینکه اوایل شب ۲۲ دی ماه (جمعه) این سامانه از کشور خارج می‌شود، از ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشور در روز شنبه ۲۳ دی ماه خبر داد که سبب بارش برف و باران در شمال غرب و غرب ایران می‌شود. یکشنبه هفته آینده گستره بارش‌ها، شمال خوزستان و چهارمحال بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز در استان قزوین، البرز، تهران و غرب سواحل دریای خزر را فرا می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شنبه و یکشنبه شدت برف در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان پیش‌بینی شده است. امروز کمینه دما ۶ درجه و بیشینه دما ۱۶، فردا ۱۴ و جمعه ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. همچنین امروز و فردا بارش پراکنده در تهران رخ می‌دهد و احتمال بارش برف هم وجود دارد.

منبع: مـهر