به گزارش زیرنویس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم اکنون در سفری از پیش اعلام نشده وارد بحرین شد. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به فرودگاه منامه در بحرین بدون اشاره به هزاران مورد تنش آفرینی واشنگتن در سراسر جهان ادعا کرد: تهدیدات حوثی ها (ارتش ملی یمن) […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم اکنون در سفری از پیش اعلام نشده وارد بحرین شد.

وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به فرودگاه منامه در بحرین بدون اشاره به هزاران مورد تنش آفرینی واشنگتن در سراسر جهان ادعا کرد: تهدیدات حوثی ها (ارتش ملی یمن) برای کشتیرانی در دریای سرخ پیامدهای جدی خواهد داشت.

«آنتونی بلینکن» به خبرنگاران مستقر در فرودگاه گفت: در سفرم درباره هموار کردن راه حل دو دولتی با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کردم.

وی اضافه کرد: بین کشورهای منطقه توافق وجود دارد که دایره درگیری در منطقه گسترش نیابد.

این مقام آمریکایی با طرح ادعایی مضحک به منظور خوش خدمتی به اشغالگران قدس مدعی شد: ما به ایران گفته ایم که حمایت از حوثی ها (ارتش ملی یمن) باید متوقف شود و گسترش دامنه درگیری به نفع آنها نیست!

این در حالسیت که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر اعلام کرد: کشتی آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی را با تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار دادیم. حمله به کشتی آمریکایی در جریان عملیات مشترک نیروی دریایی، یگان موشکی و پهپادی یمن انجام شد. در مقابله با تهدیدات خصمانه در راستای حق دفاع مشروع از کشور، ملت و امت اسلامی درنگ نخواهیم کرد. ما همچنان مانع از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی هستند، تا زمان توقف جنگ غزه و رفع محاصره ساکنان غزه، خواهیم شد. ما بر تمایل خود برای تداوم حرکت در آبراههای بین المللی در دریای سرخ و عرب به غیر از مقصد بنادر فلسطین اشغالی، تاکید می‌کنیم. هدف قرار دادن کشتی آمریکایی، اولین واکنش به حمله ددمنشانه دشمن آمریکایی به نیروی دریایی ما بود.

منبع: مـهر