تویوتا با این محصول به ایران بازگشت + قیمت
تویوتا با این محصول به ایران بازگشت + قیمت

به گزارش زیرنویس به نثل از خبر آنلاین، طبق خبرهای متنشر شده، احتمالاً به زودی شاهد عرضه تویوتا bZ۳ در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود. تویوتا bZ۳ رسما به عنوان دومین مدل از خانواده جدید مدل‌های الکتریکی این برند شناخته می‌شود. این خودروی برقی ابتدا برای بازار چین عرضه شد و حاصل همکاری BYD و […]

به گزارش زیرنویس به نثل از خبر آنلاین، طبق خبرهای متنشر شده، احتمالاً به زودی شاهد عرضه تویوتا bZ۳ در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود. تویوتا bZ۳ رسما به عنوان دومین مدل از خانواده جدید مدل‌های الکتریکی این برند شناخته می‌شود. این خودروی برقی ابتدا برای بازار چین عرضه شد و حاصل همکاری BYD و FAW تویوتا است.

امیرمسعود عابدین: این خودرو بر اساس پلتفرم E-TNGA ساخته شده و طراحی برادر بزرگتر خود یعنی bZ۴X را حفظ کرده است. تویوتا طراحی این سری از محصولات خود را از کوسه سر چکشی الهام گرفته و یک نشانه طراحی برای همه مدل‌های خانواده bZ است.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران

bZ۳ دارای یک خط سقف روان بوده که با گلگیرهای عقب به شدت چین خورده در تضاد است. ضریب درگ بدنه این خودرو ۰.۲۱۸ اعلام شده است.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران

در داخل، bZ۳ دارای چیزی است که تویوتا آن را «جزیره دیجیتال» می‌نامد؛ یک صفحه نمایش اطلاعات-سرگرمی بلند و کشیده در کنار یک کنترلر دایره‌ای شکل. این نمایشگر تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و حتی باز کردن صندوق عقب را پشتیبانی می‌کند.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران

گزینه‌های پیشرانه ۱۷۸ و ۲۳۸ اسب بخاری برای این خودرو وجود خواهد داشت. حداکثر سرعت bZ۳ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. مدل پایه از بسته باتری ۴۹.۹۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند ۵۱۷ کیلومتر مسافت را بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک چین(CLTC) بپیماید. BYD باتری لیتیومی این مدل را تامین خواهد کرد.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران

قیمت تویوتا bZ۳ از حدود ۲۳ هزار دلار شروع و تا ۲۹ هزار دلار هم دارد که طبیعتا به دلیل قوانین و محدودیت‌های وارداتی بازار ایران باید شاهد حضور نسخه پایه آن در کشور باشیم.