همشهری آنلاین نوشت: اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که در سایه تداوم بمباران و نبود کمک‌های پزشکی، نظام بهداشتی در نوار غزه درحال فروپاشی است. وی گفت که اوضاع بیمارستان‌ها فاجعه‌بار است و مجروحان بر روی زمین مداوا می شوند. سخنگوی وزارت بهداشت در غزه با اشاره به […]

- حکم اعدام ۸۰۰ هزار نفر در شمال غزه صادر شد +جزئیات

همشهری آنلاین نوشت: اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که در سایه تداوم بمباران و نبود کمک‌های پزشکی، نظام بهداشتی در نوار غزه درحال فروپاشی است.

وی گفت که اوضاع بیمارستان‌ها فاجعه‌بار است و مجروحان بر روی زمین مداوا می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه با اشاره به اوضاع اسف بار شمال نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حکم اعدام ۸۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه را داده است.

وی تاکید کرد: کادر پزشکی موادی را آزمایش کردند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه بین‌المللی و نامتعارف استفاده کرده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز دو روز پیش اعلام کرد که نمی توان بیشتر از این بیمارستان‌ها در جنوب غزه را از دست داد و بخش سلامتی منطقه با “سرعت” در حال فروپاشی است.

در حالی که درخواست‌های رژیم اسرائیل برای تخلیه مردم به سمت جنوب نوار غزه ادامه دارد، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاسیسات سلامتی این منطقه را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است.

شان کیسی هماهنگ کننده تیم پزشکی اورژانس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست مطبوعاتی گفت که بیمارستان‌های غزه اکنون “مملو از بیماران” و آوارگان داخلی هستند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در رام الله، تنها ۱۳ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه تا حدی فعال هستند و بیمارستان‌ها چندین برابر بیش از ظرفیت خود بیمار پذیرش کرده‌اند.

شان کیسی که در ماموریت‌های سازمان جهانی بهداشت در بیمارستان‌های غزه حضور داشته است، “تشدید درگیریها” در اطراف بیمارستان اروپایی در شهر خان یونس را “واقعا نگران کننده” توصیف کرد.

هماهنگ کننده تیم پزشکی اورژانس سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: “نباید تاسیسات سلامتی در جنوب غزه نابود شوند. آن‌ها باید کاملاً محافظت شوند. این آخرین خط مراقبت‌های سلامتی است که در سراسر غزه وجود دارد. “

ریچارد پیپر کورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اشغالی نیز در این نشست گفت: ما نمی‌توانیم هیچ بیمارستانی را از دست بدهیم.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه ظهر چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر شهید و ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر زخمی شده اند.

منبع: اطلاعات انلاین