بیماری “دانشگاه‌گرایی” گریبانگیر دانش‌آموزان
بیماری “دانشگاه‌گرایی” گریبانگیر دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ما با بیماری دانشگاه‌گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی، مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، زمینه رفع این مسئله را فراهم کنیم.

 انعقاد دوازده تفاهم‌نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.محمد مهدی کاظمی در این آیین، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ما با بیماری دانشگاه‌گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی، مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای زمینه رفع این مسئله را فراهم کنیم.

بیماری دانشگاه‌گرایی یکی از مشکلات آموزش و پرورش ما است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با شناسایی استعداد و علایق دانش آموزان زمینه تقویت آن‌ها در دوره اول متوسطه فراهم می‌شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب، دانش آموز به سمت علاقه خود و نیازهای کشور راهنمایی می‌شود و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور است.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر است و پیشرفت کشور با نقش آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ ادامه داد: نکته قابل توجه این است که همیاری و همراهی سایر دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های دولتی و غیردلتی در این امر ضروری است.

کاظمی تاکید کرد: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است. تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی باید با مشارکت ذینفعان اصلی بازار کار یعنی کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف انجام شود.

وی بیان کرد: اگر دانش آموز بعد از خروج از آموزش و پرورش یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می‌شود.

به گزارش زیرنویس، معاون آموزش متوسطه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرفا یک سیاست نیست بلکه ضرورت است، زیرا با تحقق و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مسائل ازدواج، جوانی جمعیت، بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با تاکید بر ضرورت ایجاد هنرستان های جوار کارخانجات، گفت: بیش از۴۰ هنرستان جوار کارخانجات در کشور در سال گذشته ایجاد شده و قطار توسعه آموزش‌های مهارتی تازه حرکت خود را آغاز کرده و نتایج مثبت آن به زودی مشاهده می‌شود.

منبع:ایسنا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]