آموزش مهارت به دانش‌آموزان از قاب تلویزیون از اول تیرماه
آموزش مهارت به دانش‌آموزان از قاب تلویزیون از اول تیرماه

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح “تابستانه مهارت‌آموزی” گفت: برنامه‌های آموزش مهارت از اول تیرماه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد.

حمید یزدانی؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش درباره طرح تابستانه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان باید دارای حداقل یک مهارت مفید برای تأمین معاش حلال باشند به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین معاش زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند.

وی افزود: همچنین در فصل هشتم سند تحول بنیادین، به همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها تأکید شده است تا همه اهداف سند محقق شود، بر همین اساس صدا و سیما به‌ویژه شبکه آموزش همکاری بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف آموزشی و مهارت‌آموزی با وزارت آموزش و پرورش شروع کرده است.

آموزش مهارت برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه

به گزارشزیرنویس،مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش درباره طرح تابستانی مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در تابستان امسال با محوریت شبکه آموزش برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های ضبط شده از اول تیر ماه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد و تلاش می‌کنیم با آموزش بیش از ۳۰ مهارت‌ متنوع در گام اول بتوانیم به کشف استعداد، توانایی و علایق دانش آموزان کمک کنیم، برای سال تحصیلی آینده نیز در صورت موفق بودن، اثربخشی و کارآیی، آموزش مهارت‌های این طرح ادامه خواهد یافت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهارت‌های ساده در زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی را در آموزش‌های تابستانی مهارت ارائه خواهیم کرد، بیان کرد: هوش مصنوعی و آموزش کدنویسی (اسکرچ، پایتون و …) از سایر مهارت‌هایی است که در طول تابستان ارائه می‌شود و امیدواریم موفق شویم تفکر الگوریتمی را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم، در ضمن بعداز آزمون از مفاهیم آموزش داده شده، مدرک رسمی و معتبر به دانش‌آموزان داده خواهد شد.

یزدانی درباره اینکه «آموزش‌های تابستانه مهارت» چگونه می‌تواند به انتخاب رشته تحصیلی کمک کند؟ عنوان کرد: دانش‌آموزان برای انتخاب رشته آگاهانه باید با مهارت‌های مختلف آشنا شوند و بدانند به چه رشته‌هایی علاقه دارند، بر همین اساس مهارت‌هایی همچون گلدوزی، پته دوزی و سفال سازی، تعمیر دوچرخه، تعمیر موتورسیکلت و سرویس دوره‌ای خودرو، کاشت انواع گیاهان آپارتمانی و … آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و معلمان هنرستان‌ها (هنرآموزان) در ضبط این آموزش‌ها با ما همکاری می‌کنند.

منبع:تسنیم