مدیرعامل گوگل با انتقاد از راکدبودن بازار مرورگرهای وب در زمان حکمرانی اینترنت اکسپلورر، به مزیت‌های کروم اشاره کرد.

مدیرعامل گوگل, مرورگر گوگل - انتقاد تند مدیرعامل گوگل از مایکروسافت

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، لحظاتی قبل در دادگاه خبرساز این شرکت که با محوریت انحصارگرایی برگزار می‌شود، حضور پیدا کرد. او در سخنانش از مرورگر مایکروسافت انتقاد کرد و گفت نه‌تنها از موتور جست‌وجو و مرورگر گوگل به‌سادگی می‌توان استفاده کرد؛ بلکه آن‌ها بسیار ایمن هستند.

مدیرعامل گوگل در دادگاهی حاضر شده است که سرنوشت کسب‌وکار تبلیغاتی و موتور جست‌وجوی این شرکت را تعیین می‌کند. دادگاه به پرونده‌ی شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل ارتباط دارد و تاکنون افراد سرشناس زیادی ازجمله مدیرعامل مایکروسافت در آن حضور پیدا کرده‌اند.

براساس گزارش رویترز، سوندار پیچای در دادگاه امروز انتقادهایی از مرورگر قدیمی مایکروسافت، یعنی اینترنت اکسپلورر، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

پیچای گفت قبل از اینکه گوگل، کروم را دردسترس قرار دهد، بازار مرورگرهای وب به‌نوعی راکد بود: «مایکروسافت انگیزه‌ای برای بهبود مرورگرش نداشت.» پیچای می‌گوید که کروم در سال ۲۰۰۸ «بهبودی بسیار دراماتیک» به‌همراه آورد.

همچنین، سوندار پیچای گفت که اگر کاربران به استفاده از موتور جست‌وجوی گوگل علاقه نداشته باشد، به‌راحتی می‌تواند مرورگر یا موتور جست‌وجویش را تغییر دهد؛ چون گوگل فرایند این کار را تسهیل کرده است.

انتظار می‌رود در روزهای آینده برخی دیگر از مدیران ارشد گوگل در دادگاه حاضر شوند.

 

منبع: خبـرآنلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]