حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در یادواره شهدای روحانی و شهید مدرس اردستان، اظهار کرد: در طول تاریخ پرچم استکبارستیزی و مبارزه با فساد در قیام هایی برافراشته شد که پرچم این قیام‌ها بر دوش روحانیون بوده و اقدامات تاریخ‌ساز با هدایت این قشر صورت گرفته است. وی افزود: شهید مدرس از جمله انسان‌هایی بود که […]

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در یادواره شهدای روحانی و شهید مدرس اردستان، اظهار کرد: در طول تاریخ پرچم استکبارستیزی و مبارزه با فساد در قیام هایی برافراشته شد که پرچم این قیام‌ها بر دوش روحانیون بوده و اقدامات تاریخ‌ساز با هدایت این قشر صورت گرفته است.

وی افزود: شهید مدرس از جمله انسان‌هایی بود که از وارستگی و روحیات جهادی خاصی برخوردار بود. اگر ما پهنه‌ی تاریخ را در کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده کنیم حرکت میرزای شیرازی، شیخ نوری، شهید مدرس و نظایر آن از جمله درخشندگی‌های روحانیون بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهید مدرس شخصیتی است که علاوه بر بعد انقلابی و مجاهدت از زهد و تقوای لازم برخوردار بود و یک شخصیت الهی و معنوی داشت که این شهید بزرگوار در مقابل زورگویی‌های رضاخان ایستادگی می‌کرد و دنیا نتوانست این شهید را اسیر خود کند.

 ذوالنوری بیان کرد: به دلیل اقدامات شهید مدرس، روز شهادت او به نام روز مجلس نامیده شده ، این شهید بزرگوار در تاریخ اقداماتی را در مجلس صورت داد و در مجلس انقلاب و تحولی عظیم ایجاد شد که در بیانات امام راحل تاثیرپذیری از شخصیت این شهید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هرگاه روحیات نمایندگان به شهید مدرس نزدیک تر بوده تاثیرپذیری اقدامات بیشتر بوده و این شهید بزرگوار جیب طمع را بسته بود تا بتواند دهان باز کند و بر سر سلطه‌گران فریاد بزند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وصف انقلابی بودن را برای این مجلس بکار بردند و از این مجلس رضایت دارند؛ جایگاه مجلس بسیار مهم بوده و مسیر حرکت کشور و قوای دیگر را ریل‌گذاری می‌کند.

ذوالنوری اضافه کرد: قوانین مهمی توسط مجلس انقلابی تصویب شده که سرعت تثبیت قانون مجلس از دستگاه‌های اجرایی بیشتر بوده و برخی قوانین هنوز آئین‌نامه هایش ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ و اجرای کامل قوانین، می‌توانیم شاهد تحولی در اوضاع کشور باشیم.

وی در پایان گفت: زیرساخت‌هایی که دولت در کشور ایجاد کرده، اصلاح روابط با کشورهای دیگر و عضویت در پیمان‌های مهم با دیگر کشورهای جهان از جمله پیمان شانگهای و بریکس و نظایر آن می‌تواند وابستگی به کشورهای دیگر را از بین برد.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.