به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث نهضت ملی مسکن در اردبیل، اظهار کرد: با عنایت دولت سیزدهم اقساط ماهانه طرح نهضت ملی مسکن از ۹ میلیون تومان به هفت میلیون تومان کاهش یافت تا متقاضیان امکان بازپرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را پیدا کنند. وی تصریح کرد: […]

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث نهضت ملی مسکن در اردبیل، اظهار کرد: با عنایت دولت سیزدهم اقساط ماهانه طرح نهضت ملی مسکن از ۹ میلیون تومان به هفت میلیون تومان کاهش یافت تا متقاضیان امکان بازپرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته تا چهار میلیون واحد مسکن را در چهار سال احداث کند که این سهمیه در استان اردبیل ساخت ۶۳ هزار واحد مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ساخت هفت هزار واحد در استان شروع شده و مابقی واحدها نیز در شهرها و مناطق مختلف استان به تدریج آغاز خواهد شد.

حیدری پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را برای خانه‌دار کردن ۲۳ هزار و ۹۲۴ متقاضی نهایی، پیشرفت ۲۰ تا ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: در قرارداد ۲۴ ماهه قرار است با همراهی متقاضیان و پرداخت آورده سرعت اجرای پروژه و تحویل آن را شاهد باشیم.

وی با هشدار به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن در بازار سیاه خاطرنشان کرد: متقاضیان نباید در این حوزه ورود پیدا کنند و دچار کار غیرقانونی شوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای با قیمت نازل ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان برگه‌های مسکن ملی را از متقاضیان واقعی خریداری می‌کنند که این بزرگترین اجحاف و ظلم در حق آنها است.

وی ضرورت برخورد با چنین دلالان و سوداگران بازار سیاه مسکن را به مسئولان امر یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه دولت زمین رایگان و تسهیلات مناسب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار داده، این کار اجحاف بزرگ در حق متقاضیان واقعی است و باید برخورد جدی با متخلفان نیز انجام شود.

حیدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: تلاش بر این است تا این واحدها در موعد مقرر با توجه به آورده متقاضیان تکمیل و تحویل آنها شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل مناسب در استان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تقویت نظارت‌ها و پیگیری مستمر امور را در این بخش برای به نتیجه رسیدن طرح یادآور شد و گفت: برای جبران کاستی‌های ساخت مسکن در گذشته دولت این طرح را آغاز کرده و امیدواریم با نتایج سودمندی همراه باشد.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]