کتابخانه دیجیتال تخت فولاد راه‌اندازی شد
کتابخانه دیجیتال تخت فولاد راه‌اندازی شد

 مسئول پژوهش و اطلاعات مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از طراحی و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد دومین آرمستان بزرگ جهان تشیع خبر داد.

حمید خلیلیان گفت: در راستای تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه‌ای و مطالعاتی و همچنین اسناد و محتوای دیجیتال، سامانه‌ای با عنوان کتابخانه دیجیتال طراحی و به‌عنوان بستری به‌منظور بارگذاریِ محتوا آماده شد.

خلیلیان تصریح کرد: کتابخانه دیجیتال تخت فولاد در ۶ بخش شامل تخت فولادشناسی، کتب فارسی، مقالات فارسی، عکس‌ها و کتب مصور، بخش نسخ خطی دیجیتال، اسناد و مدارک سازمانی و معرفی شهدا طراحی‌شده است.

او کتابخانه دیجیتال را درگاهی جامع و چندرسانه‌ای برشمرد و ادامه داد: این کتابخانه شامل منابع اطلاعاتی در ۵۰۰۰ فایل و در قالب ۲۰۰۰ رکورد با قابلیت مطالعه آنلاین، جستجو، شنیدن و تماشای فیلم‌های مستند تخت فولاد است.

خلیلیان کتابخانه دیجیتال را بستری مهم و تأثیرگذار برای شبکه‌سازی پژوهشی و تحقیقاتیِ حوزه تخت فولاد برشمرد و بیان کرد: اسناد و مدارک بی‌نظیر و کم‌نظیر، پژوهش‌ها و تحقیقات کتاب، مقالات، منابع چندرسانه‌ای اعم از فیلم، تیزرها، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، تاریخ شفاهی، فایل‌های صوتی در کتابخانه وجود دارد.

مطالب بارگذاری شده در کتابخانه دیجیتال تخت فولاد

به گزارشزیرنویس،مسئول پژوهش و اطلاعات مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از طراحی و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال این مجموعه به مطالب بارگذاری شده در کتابخانه دیجیتال اشاره کرد و افزود: پیشینه تاریخی و تمدنی و هنری نقشه‌های جغرافیایی، آرشیو تصویری و بصری، تکایا و آرامگاه‌ها، شناسنامه کامل تکیه شامل عنوان کامل تکیه، موقعیت جغرافیایی، نقشه، پلان، مشاهیر و شخصیت‌ها، جلوه‌های هنر و معماری، سنگ قبور، سنگ‌نوشته‌ها، آلبوم تصاویر، داستان‌ها و حکایات، اسناد و مدارک، فهرست متوفیان تکیه و همچنین هنر و معماری، مشاهیر و شخصیت‌ها، بروشورها، پوسترها و بخشی از مقالات یک دانشنامه و همایش‌ها و بخش‌هایی از کتاب‌ها و دست‌نویس‌ها ازجمله محتواهای بارگذاری شده در این کتابخانه موجود است.

او با بیان اینکه مقالات فارسی و بین‌المللی و مجلات علمی و معتبر و نشریات پژوهشی و ۶۰۰ تصویر و ۸۰۰ فایل چندرسانه‌ای از محتوای کتابخانه دیجیتال تخت فولاداست، به روند آماده‌سازی محتوای کتابخانه اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شد و طی ۳ سال به بهره‌برداری رسید و علاقه‌مندان برای دسترسی به منابع کتابخانه دیجیتال می‌توانند از طریق لینک dl.takhtefoulad.ir اقدام کنند.

منبع:ایسنا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]