پپ گواردیولا می‌گوید یورگن کلوپ سرسخت‌ترین رقیب او بوده و بر این باور است که سرالکس فرگوسن بزرگترین مربی تاریخ به حساب می‌آید. سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگو با اسکای اسپورت گفت: «اولین دلیلی که کلوپ سرسخت‌ترین رقیب من بوده این است که ما هزاران میلیون بار با هم رو به رو شده ایم! دوم اینکه […]

- حرف‌های متفاوت گواردیولا درباره همکارانش؛ از سرسخت‌ترین رقیب تا بهترین مربی تاریخ/ دشمنی تازه پپ با مورینیو؟ او اشاره‌ای به آقای خاص نکرد!

پپ گواردیولا می‌گوید یورگن کلوپ سرسخت‌ترین رقیب او بوده و بر این باور است که سرالکس فرگوسن بزرگترین مربی تاریخ به حساب می‌آید.

سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگو با اسکای اسپورت گفت: «اولین دلیلی که کلوپ سرسخت‌ترین رقیب من بوده این است که ما هزاران میلیون بار با هم رو به رو شده ایم! دوم اینکه او بارها من را شکست داده و رو به رو شدن با او همیشه برایم یک چالش است. ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم، دست‌کم من احترام زیادی برای او قائل هستم. البته که بحث‌هایی هم داریم و من هم دوست ندارم از او شکست بخورم اما او بزرگترین رقیبم بوده و بردن او لذتبخش است.» جالب اینکه او به ژوزه مورینیو به عنوان رقیب خود اشاره نکرد و توجهی به آقای خاص نداشت.

گواردیولا همچنین به تمجید از فرگوسن پرداخت و از او به عنوان بزرگترین مربی تاریخ فوتبال یاد کرد: «سرالکس بابت تعداد قهرمانی هایی که به دست آورده شماره یک است، همچنین بابت تغییراتی که در فوتبال ایجاد کرد و ثباتی که در کارش داشت. بعد از او یوهان کرویف و آریگو ساکی را می‌گویم. فقط بحث تاکتیک آنها نیست، بحث تاثیرگذاری است. ساکی مثل سرالکس جام نبرد اما او باعث تغییر چندین نسل از مربیان و بازیکنان شد. کرویف هم دو باشگاه را تغییر داد: آژاکس و بارسلونا. »

وقتی گفته شد که مردم او را نیز در بین بهترین مربیان تاریخ قرار می‌دهند، پپ پاسخ داد: «من هنوز دارم کار می‌کنم. وقتی بازنشسته وم نمی‌دانم مردم چه جایگاهی برایم در تاریخ فوتبال قائل هستند. هنوز باید به تمام کردن کارم فکر کنم.»

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین مربیان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ چه کسانی هستند؟/ حضور غیرمنتظره سرمربیان جوان بین ۱۰ نفر برتر/ گواردیولا اول نیست!

منبع: خبـر ورزشی

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]