به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر جمعه در حاشیه حضور در جمع مردم شهرستان دشتی به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره داشت و گفت: حضور مسئولان در بین مردم و با ارتباط چهره به چهره و استماع صحبت‌ها و خواسته‌های آنها بسیار مؤثر و موجب رضایتمندی بیشتر می‌شود. وی افزود: امروز نیز در جمع […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر جمعه در حاشیه حضور در جمع مردم شهرستان دشتی به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره داشت و گفت: حضور مسئولان در بین مردم و با ارتباط چهره به چهره و استماع صحبت‌ها و خواسته‌های آنها بسیار مؤثر و موجب رضایتمندی بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز نیز در جمع مردم شهرستان دشتی حضور پیدا کردیم و با برگزاری دیدار حضوری و چهره به چهره به درخواست‌های قضائی و حقوقی آنها رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به اقدامات دادگستری استان بوشهر در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در استان گفت: به تمامی مسئولان حوزه‌های قضائی استان تاکید شده که در این راستا ورود کرده و هر مسأله آیی در این زمینه وجود داشته باشد پیگیری قانونی نمایند.

مهر انگیز با اشاره به اینکه در این دیدار یکی از خواسته‌های مردم مشکلات حقوقی ثبتی بود، گفت: کشاورزان و مالکان زمین‌ها و ملک‌های مسکونی می‌بایست در خصوص دریافت سندهای ثبتی اقدام کنند تا کمتر دچار این نوع دعاوی شوند و حتی بتوانند بهره کافی از اسناد خود در استفاده از تسهیلات بانکی داشته باشند.

مهر انگیز یکی از موضوعات مورد درخواست مراجعین در این دیدار، استفاده از ارفاقات قانونی دانست و گفت: دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری گام‌های مؤثری برداشته و اقدامات خوبی داشته که همچنان به حوزه‌های قضائی تاکید مستمر می‌شود تا در این زمینه بیشترین کمک شود و تا جایی که قانون اجازه داده از این تسهیلات استفاده نمایند.

مهر انگیز گفت: تعدادی از خواسته‌های این مراجعین نیز علاوه بر تسریع در رسیدگی‌ها، تقاضای رسیدگی مجدد و ماده ۴۷۷ داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: مواردی دیگر از دغدغه‌های مردم در خصوص مشکلات موجود در شهرستان و مردم این حوزه داشتند که به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]