ساخت یک بیمارستان استراتژیک در منطقه‌ مشترک البرز و تهران
ساخت یک بیمارستان استراتژیک در منطقه‌ مشترک البرز و تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از بیمارستان شریعتی ۲ به عنوان یکی از بیمارستان‌های استراتژیک در بحث پدافند غیرعامل نام برد.

 

به گزارش زیرنویس، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از پیشرفت طرح جامع پردیس دانش و سلامت و توسعه فضاهای بیمارستان شریعتی نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام سلامت توسعه زیرساخت‌های درمان، بهداشت و آموزش است، افزود: ساخت و تجهیز بیمارستان، یکی از الگوها و نمادهای اصلی آن محسوب می‌شود. بیمارستان شریعتی ۲ یکی از بیمارستان‌های بسیار مهم و استراتژیک در بحث پدافند غیرعامل است و به نوعی آینده اطمینان بخشی را برای درمان بیماران استان تهران می‌تواند ایجاد کند.

رحیمی با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در ورودی استان البرز، خاطرنشان کرد: دسترسی به این مرکز درمانی عظیم برای مردم استان‌های تهران و البرز به سهولت امکان‌پذیر است و همه خدمات درمانی این بیمارستان با نرخ دولتی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با حمایت‌هایی که مجموعه دولت انجام می‌دهد در قالب استفاده از ظرفیت‌های تبصره بودجه و ظرفیت‌های ردیف‌های جاری بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم، این پروژه قطعاً تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت مدل همکاری فی ما بین و بین‌بخشی در این پروژه، یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های بانکی، کار خوب و هدفمندی است، در این فرصت مغتنم از مجموعه دانشگاه، مشاورین و پیمانکاران این پروژه ملی تشکر می‌کنم و امیدواریم طبق برنامه پیش بینی شده، بتوانیم شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

در ابتدای این بازدید، احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، گزارشی از روند پیشرفت پروژه بیمارستان شریعتی ۲ ارائه کرد و گفت: سال ۱۳۹۵ و با هدف تأمین نیاز درمانی بیماران پایتخت و فراهم‌کردن امکاناتی بهتر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعلی شهر تهران، پروژه احداث بیمارستان شریعتی ۲ آغاز شد.

وی افزود: مشخص شدن محل احداث این مرکز درمانی مجهز و عظیم، قطعاً خبر خوشحال‌کننده‌ای برای ساکنین منطقه ۲۲ تهران بوده است؛ هرچند مسئولان با نگاه ملی به آن نظر دارند و بارها عنوان کرده‌اند که این بیمارستان از بزرگ‌ترین مراکز درمانی کشور خواهد بود.

جمشیدی با بیان اینکه پروژه بیمارستان شریعتی ۲ تهران یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور و از لحاظ گسترش زیرساخت‌های درمانی اهمیت ویژه و ملی دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای احداث این بیمارستان، با همکاری بانک توسعه اسلامی از تسهیلات اعتباری استفاده می‌کند.

رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ابراز امیدواری کرد با مشارکت و حمایت‌های وزارت بهداشت پروژه ملی شریعتی ۲ با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از بیمارستان جدید شریعتی ۲ افتخار دولت و کشور است و امیدواریم به سرعت بتوانیم این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم و به هموطنان خدمات مطلوب و با کیفیت درمانی ارائه دهیم.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]