علائم اولیه سرطان پوست را بشناسید 18 دی 1402

علائم اولیه سرطان پوست را بشناسید

بهداشت‌نیوز نوشت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به سرطان پوست در نقاط مختلف جهان در سال‌های اخیر، ضرورت دارد بدانیم نشانه‌های مهمی که با دیدن آن‌ها باید به متخصص پوست مراجعه کنیم، کدامند؟

این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد 15 دی 1402

این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد

این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد
​براساس مقاله منتشرشده در Alzheimer&#۰۳۹;s & Dementia، محققان دانشگاه مک‌گیل داده‌های سلامتی بیش از ۴ میلیون نفر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر در بریتانیا را بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۹ تجزیه‌وتحلیل کردند. با توجه به نتایج این پژوهش، افرادی که به عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) مبتلا شده بودند، ۱۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بودند.

کرونای JN.۱ وارد ایران شده است؟/ آخرین وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در کشور 10 دی 1402

کرونای JN.۱ وارد ایران شده است؟/ آخرین وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در کشور

ایسنا نوشت: معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس آزمایش‌ها، کرونای JN.۱ در کشور ما شناسایی نشده است، گفت: این زیرسویه نیز از زیرشاخه‌های اُمیکرون است و دنیا اطلاعات زیادی از آن ندارد.

16 آذر 1402

نشانه های آلرژی به شیر

به گزارش زیرنویس، برخی از نوزادان ممکن است آن قدر به شیر و فرآورده‌های شیر حساس باشند که حتی در مقادیر اندکی از شیر گاو که از محصولات مصرف شده توسط مادر شیرده از طریق شیر به آن‌ها منتقل می‌شود، واکنش آلرژیک نشان دهند. آلرژی داشتن نسبت به شیر علائم گوناگونی می تواند داشته باشد […]

بیماری تنفسی جدید در چین شیوع پیدا کرده است؟ 04 آذر 1402

بیماری تنفسی جدید در چین شیوع پیدا کرده است؟

چینی‌ها به خبر شیوع یک بیماری تنفسی جدید در این کشور واکنش نشان دادند.

مراقب باشید؛ اوج شیوع آنفلوآنزا  در ماه آذر 03 آذر 1402

مراقب باشید؛ اوج شیوع آنفلوآنزا در ماه آذر

ایسنا نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت بروز بیماری‌های فصلی در کشور، با تاکید بر اینکه اکنون بیشترین سهم بیماری‌زایی مربوط به آنفلوآنزاست، گفت: از این رو به افراد بالاتر از ۶۰ سال، کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، زنان باردار و… توصیه می‌شود سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

سیگار الکترونیکی خالی از ضرر نیست 28 آبان 1402

سیگار الکترونیکی خالی از ضرر نیست

به گفته بسیاری از پژوهشگران، سیگار الکترونیکی خالی از ضرر نیست و آسیب‌هایی را به بدن وارد می‌کند.

این نوشیدنی‌ها برای تسکین گلودرد معجزه می‌کنند 27 آبان 1402

این نوشیدنی‌ها برای تسکین گلودرد معجزه می‌کنند

دمنوش‌های بابونه، چای سبز، ریشه شیرین‌بیان و نعناع از جمله دمنوش‌های گرمی هستند که می‌تواند غشای مخاطی گلو را مرطوب نگه دارد و باعث کاهش گلودرد شود.

سیگار چه آسیب‌هایی به دستگاه گوارش می‌زند؟ 23 آبان 1402

سیگار چه آسیب‌هایی به دستگاه گوارش می‌زند؟

برخی تصور می‌کنند در صورت مصرف سیگار فقط ریه‌ها درگیر می‌شوند؛ اما دستگاه گوارش که باید غذا را تبدیل به مواد مناسب برای عملکرد بهتر بدن کند با مصرف سیگار آسیب جدی می‌بیند

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند 06 مرداد 1403

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند

التهاب چشمی یکی از دلایل اصلی نابینایی در سراسر جهان است و قطره های چشمی کورتیکواستروئید(به عنوان مثال، قطره لوتپردنول اتابونات (LE) درمان اصلی آن به شمار می روند.

مراکز اسلامی هامبورگ هیچ نقطه ضعفی نداشته است 06 مرداد 1403

مراکز اسلامی هامبورگ هیچ نقطه ضعفی نداشته است

علیرضا شیخ‌عطار سفیر اسبق ایران در آلمان در رابطه با تعطیل شدن مرکز اسلامی هامبورگ و دفاتر آن و کشور آلمان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مرکز اسلامی ایران در هامبورگ یک مرکز قدیمی است که در سال ۱۳۳۲ از تجار ایرانی مقیم هامبورگ که اکثر آنها آذربایجانی و افراد متدینی بودند ه بعد از جنگ جهانی دوم تجارتی را در آلمان راه‌اندازی کرده بودند، به حضور آیت الله عظمی بروجردی رسیدند و در رابطه با خلا مرکزی برای فعالیت‌های دینی صحبت کردند.

پیش‌بینی شکستن رکورد گرما در ۲۰۲۴/ پاییز هم گرم خواهد بود 06 مرداد 1403

پیش‌بینی شکستن رکورد گرما در ۲۰۲۴/ پاییز هم گرم خواهد بود

احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در اوج گرمای تابستانه هستیم، گفت: هرساله در این بازه زمانی طبق اقلیم ایران دما در بالاترین حد ممکن خود قرار می‌گیرد، به عبارت دیگر تابستان‌های ایران در گنبد هوای گرم قرار دارد؛ در اقلیم هوای خاورمیانه پایدار می‌شود به همین دلیل به طور نرمال با بالاترین دمای چرخه سالانه مواجه می‌شویم.

همه مردم در معرض پرتوهای فرابنفش هستند/ اوج خطر UV چه ساعتی است 06 مرداد 1403

همه مردم در معرض پرتوهای فرابنفش هستند/ اوج خطر UV چه ساعتی است

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: همه مردم از طریق مواجهه با نور خورشید و برخی از منابع انسان ساخت در صنعت و موارد تفریحی در معرض پرتوهای فرابنفش هستند.

تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران 03 مرداد 1403

تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران

محمد محمدی ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ویژه آب و آبرسانی در این فصل از سال در مراسم اربعین در استان ایلام شرکت آب و فاضلاب استان اقداماتی را انجام داده است.

advanced-floating-content-close-btn