این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد
این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد

این عفونت معده، آلزایمر را افزایش می‌دهد
​براساس مقاله منتشرشده در Alzheimer&#۰۳۹;s & Dementia، محققان دانشگاه مک‌گیل داده‌های سلامتی بیش از ۴ میلیون نفر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر در بریتانیا را بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۹ تجزیه‌وتحلیل کردند. با توجه به نتایج این پژوهش، افرادی که به عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) مبتلا شده بودند، ۱۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بودند.

 

به گزارش زیرنویس، عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری باعث سوءهاضمه، ورم و زخم معده و در شدیدترین موارد به سرطان معده منجر می‌شود. این باکتری به بافت معده و قسمت اول روده کوچک آسیب می‌رساند.

عفونت باکتریایی و ارتبط آن با آلزایمر

درحالی‌که عوامل زیادی منجر به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، می‌شوند، محققان دانشگاه مک‌گیل امیدوارند که پژوهش آن‌ها از ابتلا برخی افراد به این بیماری جلوگیری کند. محققان می‌گویند که یافته‌های این پژوهش بینشی در مورد نقش احتمالی هلیکوباکتر پیلوری در زوال عقل ارائه می‌دهد. با کمک این‌چنین پژوهش‌هایی می‌توان استراتژی‌های درمانی برای ریشه‌کنی این نوع عفونت‌ها و کاهش بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر درنظر گرفت.

براساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، درحال‌حاضر بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند. همچنین زوال عقل در زنان شایع‌تر است.

مطابق گزارش فدراسیون جهانی انجمن‌های آلزایمر، تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تقریباً هر ۲۰ سال ۲ برابر می‌شود و در سال ۲۰۳۰ به ۷۸ میلیون و در سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر خواهد رسید.

دیجیاتو

+