به گزارش زیرنویس، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در دومین دومین رویداد ملی «مدارس آینده» گفت: هدف از برگزاری این رویداد؛ ارائه شیوه‌های نوین در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت کلان آموزش و پرورش (مدیریت درون سازمانی مدیریت مدارس) هم‌افزایی نهاد‌ها در محوریت قرار گرفتن مدارس در محلات، سامانه‌های ساختمانی و فناوری‌های ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی […]

به گزارش زیرنویس، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در دومین دومین رویداد ملی «مدارس آینده» گفت: هدف از برگزاری این رویداد؛ ارائه شیوه‌های نوین در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت کلان آموزش و پرورش (مدیریت درون سازمانی مدیریت مدارس) هم‌افزایی نهاد‌ها در محوریت قرار گرفتن مدارس در محلات، سامانه‌های ساختمانی و فناوری‌های ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند طراحی، ساخت و تجهیز است.

وی با اشاره به این موضوع که آغاز فعالیت بنیاد برکت با ساخت مدرسه بوده، بیان کرد: مدارس امروز کشور اغلب از جنس مدارسی هستند که با فناوری‌های سنتی و با همان استانداردهای معمول در ساخت مدارس احداث شده است. هرچند که احداث این مدارس هر سال بهبود پیدا کرده اما در دنیا شاهد آن هستیم که از فناوری‌های جدید و تجهیزات به‌روز در نوآوری‌های آموزشی در بحث ساخت مدارس استفاده شده است. این مساله کمک شایانی به درک بهتر دانش‌آموزان از مطالب و فضای آموزشی می‌کند.

وی تاکید کرد: در گذشته معماری مدارس دارای هویتی خاص بوده و در هر دوره از تاریخ به سبکی متفاوت طراحی شده‌است. ضروری است هویت معماری مدارس قدیمی در ساخت مدارس فعلی عمومیت پیدا کند چرا که توجه به معماری مدارس موجب نشاط روحی و انگیزه دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: سرعت و پیشرفت ساخت مدارس و آموزش ما با سطح جهانی همخوانی ندارد. این موضوع نیاز به تلاش هر چه بیشتر برای رسیدن به رشد و تعالی در نظام آموزشی کشور است. یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف، متناسب‌سازی ظرفیت‌های کشور با با ظرفیت‌های جهانی است. آموزش و پرورش و بنیاد برکت باید از طرح‌های رویداد “مدارس آینده” حمایت کنند تا طرح‌های برگزیده در میدان عملیاتی شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این بنیاد ضمن حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، اولویت مشارکت در احداث مدارس را به پروژه‌هایی که از طرح‌های این رویداد بهره می‌گیرند، قرار داده است.

منبع خبر: رکنـا