اینطور که گفته می‌شود چهره مشهوری که برای مخفی نگه داشتن نام خود در پرونده مالیاتی هزینه زیادی کرده، یک فوتبالیست درجه یک است. او حدود ۵۰۰۰۰ پوند برای ناشناس ماندن هزینه کرده و احتمالاً صدها هزار پوند هم برای هزینه‌های کل پرونده. مشخص نیست که او برای چه مقدار صورت حساب مالیاتی درگیر دادگاه […]

- نبرد حقوقی پرهزینه یک فوتبالیست برای مخفی نگه داشتن هویت خود در پرونده مالیاتی/ نام او تا دو هفته دیگر فاش خواهد شد

اینطور که گفته می‌شود چهره مشهوری که برای مخفی نگه داشتن نام خود در پرونده مالیاتی هزینه زیادی کرده، یک فوتبالیست درجه یک است. او حدود ۵۰۰۰۰ پوند برای ناشناس ماندن هزینه کرده و احتمالاً صدها هزار پوند هم برای هزینه‌های کل پرونده. مشخص نیست که او برای چه مقدار صورت حساب مالیاتی درگیر دادگاه شده است.

قضات دادگاه عالی در این ماه اعلام کردند که پنهان کردن نام او «بسیار غیرعادی» است، و احتمالا نام او ظرف دو هفته آینده فاش خواهد شد. کارشناسان مالیاتی معتقدند که او یک فوتبالیست یا بازیکن سابق است زیرا ظاهراً بیش از یک بار در طرح فرار مالیاتی شرکت داشته است. به بسیاری از ستاره‌ها توصیه شده بود که روی معاملاتی سرمایه‌گذاری کنند که سازمان ملی مالیات بریتانیا بعداً از این کار جلوگیری کرد. ستارگان فوتبال همچنین اغلب شرکت‌هایی را برای دریافت پول حق تصویر راه‌اندازی می‌کنند که مشمول مالیات شرکتی با نرخی کمتر از مالیات بر درآمد است.

نزاع در ابتدا در سال ۲۰۱۹ شروع شد، زمانی که این ستاره برای رد کسر مالیات توسط سازمان ملی مالیات برتانیا به دادگاه شکایت کرد. سپس در جولای ۲۰۲۱ درخواست کرد که هویتش فاش نشود. در سپتامبر همان سال، FTT اعلام کرد که رسیدگی مقدماتی باید به صورت مخفیانه انجام شود تا از زندگی خصوصی یا خانوادگی وی محافظت شود و اطلاعات حساس از دسترسی عمومی دور بماند. سازمان ملی مالیات با این استدلال که تصمیم FTT «خطای قانونی دارد» درخواست تجدید نظر کرد. اکنون قضات دادگاه عالی مالیاتی حکم دادند که نام این ستاره باید فاش شود.

دن نیدل، مؤسس اندیشکده Tax Policy Associates، می‌گوید: «تقاضای مالیاتی تقریباً همیشه عمومی است، بنابراین درست نیست که کسی تلاش می‌کند پشت درهای بسته با سازمان ملی مالیات مبارزه کند. و حدس ما این است که او فوتبالیست یا فوتبالیست سابق است.»

بیشتر بخوانید: گران‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس برای هواداری/ شمال‌شهری‌های لندن را انتخاب نکنید!

منبع: خبـر ورزشی