وزیر کار: تراز اشتغال کشور مثبت شد / هیچ واحد اقتصادی و تولیدی نباید تعطیل شود
وزیر کار: تراز اشتغال کشور مثبت شد / هیچ واحد اقتصادی و تولیدی نباید تعطیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمترین نرخ بیکاری در دهه‌های گذشته در سال ۱۴۰۱ رقم خوده است گفت: به دستور رئیس جمهور هیچ واحد اقتصادی و کارخانه‌ای تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

سیدصولت مرتضوی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد در استانداری گیلان با مقایسه وضعیت اشتغال و مسکن در دولت سیزدهم با دهه‌های گذشته اظهار داشت: در ۲ سال گذشته براساس اعلام مرکز رسمی آمار، بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش جمهوری اسلامی در معادلات سیاسی را منحصر به فرد دانست و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، امکان ارتباط با دو سوم جمعیت جهان برای ایران با استفاده از فرصت‌های راه‌های دسترسی زمینی، هوایی و آب‌های آزاد فراهم است اما تا رسیدن به ظرفیت اسمی در داشته‌هایمان از جمله تامین نیروی انسانی فاصله داریم.

مرتضوی با بیان اینکه در بهار ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، آمار بیکاری یک درصد کاهش یافته و کمترین نرخ بیکاری در دهه‌های گذشته در سال ۱۴۰۱ رقم خوده است تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور هیچ واحد اقتصادی و کارخانه‌ای تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

افزایش سهم تعاون در اشتغال کشور

وی با تاکید بر افزایش سهم تعاون در اشتغال کشور افزود: این سهم در اقتصاد اندک است و استان هم به تبع از کشور سهم کمی در این بخش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد دریا‌محور خاطرنشان کرد: گیلان در آزادسازی سواحل پیشتاز بوده و بستر بسیار مناسبی برای اقتصاد دریا محور دارد.

بازدید از شرکت دامپروری کشت و صنعت صنایع شیر ایران، بازدید از انبار دخانیات، مراسم کلنگ‌زنی، بازدید از ورزشگاه کارگران صومعه سرا، بازدید از کارخانه چوکا، شرکت در مراسم کلنگ‌زنی توسعه بیمارستان حضرت رسول(ص)، جلسه شورای هماهنگی مدیران و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان از برنامه‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به گیلان است.

کلنگ احداث ساختمان تامین اجتماعی صومعه‌سرا به زمین زده شد

ساختمان تامین اجتماعی شهرستان صومعه سرا در مساحت ۲ هزار ۳۵۰ متر مربع و بنای مفید ۲ هزار متر مربعی در ۲ طبقه همکف و طبقه اول با اعتبار اولیه ۲۵ میلیارد تومان طی ۲۱ ماه احداث خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: عملیات اجرایی ساختمان تامین اجتماعی این مجموعه آغاز شد و امید است در کمترین زمان ممکن شاهد به بار نشستن این پروژه باشیم.

سید صولت مرتضوی از استاندار گیلان، نماینده و فرماندار صومعه‌سرا خواست : مشکلات تصرف و تملک بخشی از این‌ زمین را حل کنند.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما با ۵۸ هزار نفر بازنشسته بالاترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را داریم اما این سازمان یک اداره کوچک در داخل شهر دارد.

سید کاظم دلخوش اظهار کرد: اینک از سازمان تامین اجتماعی کشور می خواهیم این ساختمان برای ۲ منظور اداری و درمانی احداث شود مردم این شهر بخش اداری بدون بخش درمان نمی خواهند.

بازدید از شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از واحد کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) در گیلان، با اشاره به شکل گیری چرخه تولید لبنیات در گیلان از کشاورزی تا دامپروری، اضافه کرد: در یک بازه زمانی دو ساله ظرفیت مجموعه کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) از حیث دام مولد سه برابر خواهد شد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه در آینده نزدیک ظرفیت تولید شیر در این مجموعه به بیش از ۶۰ تن خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بخشی از نیاز صنایع لبنیات گیلان به شیر تامین می شود؛ همچنین با تاکید استاندار گیلان، بنگاه های کوچک دامداری استان فعال می شود تا بخش دیگری از نیاز این مجموعه به شیر را از طریق مردم تامین کند.

وی با اشاره به هدف گذاری وزارت تعاون در بخش رشد تولید، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، کلیه شرکت ها و موسسات حوزه تعاون در سال جاری رشد بالغ بر ۱۰ درصدی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش زیرنویس، وزیر تعاون با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات حوزه شیر، گوشت و لبنیات در اختیار مجموعه های صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی است، عنوان کرد: طرح توسعه مجموعه دامداری ها در کلان کشور در دستور کار سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ادامه سفر خود به گیلان به همراه نماینده عالی دولت در استان، با حضور در شهرستان صومعه سرا از تعدادی از طرح های تحت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کرد و همچنین کلنگ ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان به زمین زده شد.

منبع:تسنیم