کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموز دارد.   این روزها وقتی پدر و مادرها، کتاب‌ها، نحوه آموزش فرزندانشان و فضای مدرسه را […]

 کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموز دارد.

 

این روزها وقتی پدر و مادرها، کتاب‌ها، نحوه آموزش فرزندانشان و فضای مدرسه را مشاهده می‌کنند، جمله مشترکی دارند و آن هم این است: همه چیز تغییر کرده است!

 

تصویر کارنامه یک پدر و پسر با ۳۰ سال تفاوت سنی

 

برخی والدین این تغییرات را مثبت و برخی منفی می‌دانند؛ بعضی‌ها معتقدند آموزش در دوران آنها دارای ثمرات بیشتری بوده است و بعضی‌ها هم تغییرات را متناسب با تحولات زندگی می‌دانند.

 

یکی از این تغییرات، کارنامه دانش‌آموزان است؛ کارنامه دانش‌آموزان در حدود ۳۰ سال پیش بسیار متفاوت از کارنامه فعلی است. برای ارزیابی این موضوع، کارنامه یک پدر و پسر را در یک پایه تحصیلی واحد، بررسی کردیم.

 

کارنامه پسر به پایه ششم در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ و کارنامه پدر به پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی ۶۴ـ۶۳ اختصاص دارد؛ در حدود ۳۰ سال پیش، دانش‌آموزان تا پایه پنجم تحصیل می‌کردند و پس از آن به پایه اول راهنمایی می‌رفتند و به همین دلیل ششم ابتدایی فعلی معادل اول راهنمایی در گذشته است.

 

 درس‌هایی که در کارنامه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی درج شده شامل «قرآن»، «هدیه‌های آسمانی»، «فارسی»، «ریاضی»، «علوم تجربی»، «تعلیمات اجتماعی»، «هنر»، «تربیت‌بدنی»، «تفکر و پژوهش»، «کار و فناوری» و «شایستگی‌های عمومی» است.

 

همشهری آنلاین

+