آهنگ دافی روح و روان کودکان را نشانه گرفته است
آهنگ دافی روح و روان کودکان را نشانه گرفته است

کار ضد فرهنگیِ دافی، با هیچ دستمال مرطوبی از ذهن مخاطبِ کودک و نوجوان پاک نخواهد شد؛ تنها با لغو مجوز این برند می‌توان هم به اهداف کثیف تبلیغاتی دافی پایان داد و هم این تنبیه، درس عبرتی برای دیگر شرکت‌ها باشد تا برای فروش و سود بیشتر، آشکارا و با وقاحت امنیت روانی خانواده و جامعه را نشانه نگیرند.

قربانی شدن فرهنگ با دستمال مرطوب دافی

زیرنویس-گروه جامعه: دافی با سورپرایزش تمام رشته‌های چند ماهه و حتی دهه‌های اخیر متولیان فرهنگی را پنبه کرد؛ با آهنگی مبتذل، ابتدا موذیانه در دلِ نسل z جا باز کردند و سپس پشت پرده‌های انتشار این موسیقی آشکار شد تا به همه بفهمانند اگر با پنبه می‌شود سر برید، با دستمال مرطوب هم می‌شود فرهنگ را قربانی کرد.

لوگو شرکت دافی

کمپین تبلیغاتی دافی از برندهای هلدینگ «سیلانه سبز» در حالی کلید خورد که از طرفی لایحه حجاب و عفاف هنوز در پیچ‌وخم راهروهای بهارستان مانده است و از طرف دیگر به دلیل عدم رعایت قوانین کشور و شئونات فرهنگی و اجتماعی، دیجی‌کالا و طاقچه مدتی تعلیق و بسیاری واحدهای صنفی دیگر تذکر و اخطار دریافت کرده‌‌ و یا حتی تعطیل شده‌اند. اما ترانه مستهجن «دافی سورپرایز» که تنه به تنه موسیقی «دکتر» ساسی مانکن زده و دختران نوجوان زیر سن قانونی را به مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط غیراخلاقی تشویق و هم روابط خارج از خانواده را ترویج می‌کند، لاک پشتی با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

ادوارد برنیز و سیگاری شدن دختران جوان

کمپین دافی، تداعی یکی از مهم‌ترین کارهای «ادوارد برنیز» معروف به استاد گمراهی است. «برنِیز» ترتیبی داده بود تا تعدادی دختر جوان شیک‌پوش در جشنواره عید پاک نیویورک سال ۱۹۱۹ هم‌زمان سیگاری را روشن کنند. در پشت پرده و هماهنگی پیشین با رسانه‌ها این زنان «کنشگر حقوق زنان» معرفی شدند و همه روزنامه‌های سراسر آمریکا با چاپ این نگاره و خبر، آن را «مشعل آزادی» نامیدند. بدین ترتیب میلیون‌ها زن به سیگارکشیدن روی آوردند.

ظاهراً شرکت‌ها برای انتشار ترانه‌های خود آزاد هستند و قرار نیست نوعِ موسیقی و شعرِ ترانه تبلیغاتی‌شان از هیچ فیلتری بگذرد و متولیان فرهنگی نیز مسئولیتی در قبال چنین ترانه‌هایی ندارند.

تغییر تصور اجتماع از زنانی که سیگار می‌کشند و آموزش نحوه سیگار کشیدن به زنان دو چالش کمپین تبلیغاتی برنیز بود

تغییر تصور اجتماع از زنانی که سیگار می‌کشند و آموزش نحوه سیگار کشیدن به زنان دو چالش کمپین تبلیغاتی برنیز بود

رجز خوانی دافی برای فرهنگ ملی و مذهبی

به گزارش زیرنویس، این موسیقی که با برنامه‌ریزی دقیق؛ مستقیماً نسل z را نشانه گرفته است، پس از انتشار آسان در سایه غفلت مسئولین فرهنگی، آن‌چنان منتشرکنندگان خود را به هیجان آورد تا پیروزمندانه بادی در غبغب بیندازند و با افتخار بگویند ۲۰ میلیون بازدید داشته‌اند؛ غافل از این‌که ۲۰ میلیون بار فحشا و منکر را در ذهن مخاطبان خود حک کرده‌اند.

در روزگاری که مردم در خیابان‌ها برای امربه‌معروف به جان هم افتاده‌اند و شهدای امنیت و غیرت همچون شاخه‌های گل؛ یک به یک بر زمین می‌افتند، سزاوار است برندی دارای مجوز با کمپینی مبتذل جوانان را امر به منکر کند و صدایی از هیچ نهاد و ارگانی بر نیاید؟ نمایندگان مجلس هم که سرگرم لایحه حجاب و عفاف و انتخابات پیشرو شده‌اند، چگونه می‌توانند نسبت به این تجاوز آشکار به حریم خانواده منفعل باشند؟

ویدئویی نیز برای مرتبط کردن آهنگ دافی و محصولات دافی با استفاده بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر به نمایش درآمد که مشخص شد آن هم ساختگی است.

ویدئویی نیز برای مرتبط کردن آهنگ دافی و محصولات دافی با استفاده بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر به نمایش درآمد که مشخص شد آن هم ساختگی است.

چه کسی باور می‌کرد پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی؛ شرکتی در ایران، جوانان را برخلاف عرف، شرع و قانون به مصرف الکل و گل تشویق کند و مشوق اباحه‌گری شود و نه‌تنها صدایی از کسی در نیاید؛ بلکه مدیر مارکتینگ آن با افتخار از متد خود صحبت به میان آورد و آن را به‌عنوان یک نوآوری مارکتینگی معرفی کند تا دیگران هم از آن الگو بگیرند.

به راستی چرا به‌جای حل معضلات فرهنگی از سرچشمه و برخورد قاطع با مسببان و بانیان این وضع؛ سکوت می‌کنیم، اما در خیابان دنبال امربه‌معروف هستیم؛ مگر بازدارندگی قانون فقط برای مردم کوچه و خیابان هست؟

به گزارش زیرنویس، تا زمانی که پول، قدرت و ثروت معیار سنجش رفتار قرار می‌گیرد، همچنان شاهد بروز چنین رفتارهای دوگانه‌ای خواهیم بود و سیاست‌مدارنماها با رفتار ماکیاولی خود جامعه را به ابتذال خواهند کشید.

تیغ دافی بر گردن هویت ایرانی-اسلامی

به هر حال نمی‌توان تاثیر این موسیقی که با محوریت تولد و پارتی است و مخاطب هدف آن آسیب‌پذیرترین قشر یعنی کودک و نوجوان هستند را نادیده گرفت و از آنجایی‌که کار ضد فرهنگیِ دافی، با هیچ دستمال مرطوبی از ذهن مخاطبِ کودک و نوجوان پاک نخواهد شد؛ تنها با لغو مجوز این برند می‌توان هم به اهداف کثیف تبلیغاتی دافی -نفوذ نامِ این برند به ضمیر ناخودآگاه مشتریان که نتیجه‌اش خرید محصولات دافی از فروشگاه‌ها در دراز مدت است- پایان داد و هم این تنبیه، درس عبرتی برای دیگر شرکت‌ها باشد تا برای فروش و سود بیشتر، آشکارا و با وقاحت امنیت روانی خانواده و جامعه را نشانه نگیرند.

«دافی سورپرایز» آهنگ تبلیغاتی نیست، توطئه علیه فرهنگ است

آهنگ تبلیغاتی, دافی, دافی سورپرایز - آهنگ دافی روح و روان کودکان را نشانه گرفته است

کاور آهنگ دافی

اگر تاکنون به متن ترانه دافی سورپرایز توجه نکرده بودید در ذیل برایتان آورده‌ایم:

تن آهنگ دافی سوپرایز از تاکدوان فیت فدی

داشی سورپرایزش اچ بی دی پارتی با دوستا

میشه تولد چندمش دافیمون هیجدهه پر پرش
اگه که نپره الکلش که کی کیکو بدم برش

من مست مست تکیلا ندادین چرا ویلا
بیاین بکنین دو سه تا اضافی وا

میخوای رقص دافی
میام کندی شاپی

هم خانومی هم دافی
زیر سن قانونیم دافی
میکاپ کنی هم دافی
آرایشو پاک کنی دافی

چوقیدم یه گل ناب کرم
شل میام مثل باب کرم

فیسش بیبیه حتی بره بالا سی
با یکی فابریکه سه تا زاپاسی

کادو ناشناسه بده بره
بگیر دستمالو بیا سیس آقاصی

پیکارو سنگین کنو بعد
عکستو با اون دسته گله پست کنو زود پین کنو بعد

اینا بم میگن الکلیم
ولی میزنم واسه سنگ کلیم

روش میگیرم یه چند پوکیم
که توپ بمونم تو هر لوکیم

  • نویسنده : گروه اجتماعی زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز