برای سرنگونی نتانیاهو به خیابان‌ها بریزید
برای سرنگونی نتانیاهو به خیابان‌ها بریزید

ایسنا نوشت:روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود با عنوان «خیابان‌های اراضی اشغالی را پر کنید و بگویید نتانیاهو باید برود»، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مسئول بزرگترین فاجعه از زمان تشکیل اسرائیل است. از هفتم اکتبر پنج ماه گذشته اما نتانیاهو و شرکایش هنوز نمی‌توانند مسئولیت این فاجعه را بر عهده بگیرند. وی و دولتش از […]

- برای سرنگونی نتانیاهو به خیابان‌ها بریزید

ایسنا نوشت:روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود با عنوان «خیابان‌های اراضی اشغالی را پر کنید و بگویید نتانیاهو باید برود»، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مسئول بزرگترین فاجعه از زمان تشکیل اسرائیل است. از هفتم اکتبر پنج ماه گذشته اما نتانیاهو و شرکایش هنوز نمی‌توانند مسئولیت این فاجعه را بر عهده بگیرند. وی و دولتش از آن زمان برای تحریک علیه نهاد امنیتی و سرزنش کردن این نهاد به خاطر این شکست تلاش می‌کنند.

این روزنامه به گزارش کمیته تحقیقات اسرائیل درباره حادثه ازدحام در مراسم دینی یهودیان در جبل مرون در سال ۲۰۲۱ پرداخت و نوشت: این تحقیق بار دیگر فرهنگ نتانیاهو را که برپایه دروغ، اهمال، فرار از مسئولیت و تسلیم شدن در برابر منافعی به ضرر زندگی انسان‌ها است، فاش کرد. پاسخ حزب لیکود با رهبری نتانیاهو به این گزارش نشان داد که از زمان آن فاجعه و حتی بعد از هفت اکتبر هیچ تغییری نکرده است. نتانیاهو و و کابینه وی حتی از مسافت یک متری تحمل دیدن انسان‌ها را ندارند و در قلبشان ذره‌ای دلرحمی وجود ندارد.

کمیته تحقیقات اسرائیل اخیرا چهار مسئول از جمله نتانیاهو را مسئول حادثه کشته شدن ۴۵ یهودی در ازدحام مراسم یهودیان در جبل مرون در سال ۲۰۲۱ دانست.

این روزنامه نوشت: ظلم سیاسی علیه شهروندان عرب در اراضی اشغالی و شهروندان یهودی که خواهان پایان جنگ هستند یا آنهایی که در اعتراضات علیه کابینه شرکت می‌کنند، روش نظام‌هایی است که بر اساس دیکتاتوری ایجاد شده‌اند. اکنون زمانی است که نیاز شدیدی به ازسرگیری اعتراضات علیه کابینه و درخواست برای انتخابات زود هنگام وجود دارد. نتانیاهو و کابینه بی مسئولیت وی باید برکنار شوند.

در سایه جنگ کنونی غزه نتانیاهو همچنان با برگزاری انتخابات مخالف است. از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس در هفتم اکتبر، اسرائیل جنگ ویرانگر را علیه نوار غزه به راه انداخت که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده است که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. خانواده‌های تعدادی از اسرای صهیونیست در نوار غزه همچنان امیدوارند که این اسرا آزاد شوند اما کابینه نتانیاهو به دلیل پافشاری بر ادامه عملیات نظامی و مخالفت با شروط حماس هنوز نتوانسته به توافقی با این جنبش دست یابد.

 

منبع: اطلاعات انلاین