تصمیمات جدید سازمان برنامه و بودجه برای وزارت بهداشت
تصمیمات جدید سازمان برنامه و بودجه برای وزارت بهداشت

رییس سازمان برنامه و بودجه، به تشریح مهم ترین تصمیم گیری ها با همکاری وزارت بهداشت برای حوزه سلامت پرداخت. مهر نوشت: داوود منظور گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به لحاظ بودجه‌ای در مضیقه هستند، باید با اجرای طرح ویژه‌ای تعهدات انباشته دانشگاه‌های علوم پزشکی در نخستین فرصت تسویه شود […]

- تصمیمات جدید سازمان برنامه و بودجه برای وزارت بهداشت

رییس سازمان برنامه و بودجه، به تشریح مهم ترین تصمیم گیری ها با همکاری وزارت بهداشت برای حوزه سلامت پرداخت.

مهر نوشت: داوود منظور گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به لحاظ بودجه‌ای در مضیقه هستند، باید با اجرای طرح ویژه‌ای تعهدات انباشته دانشگاه‌های علوم پزشکی در نخستین فرصت تسویه شود و اصلاح مالی ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی با پایداری مالی جزو برنامه‌های سال آینده است که به طور مشترک با وزارت بهداشت انجام خواهیم داد.

وی افزود: با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و دستیاران پزشکی، ردیف بودجه آموزش برای افزایش ظرفیت از درمان جدا می‌شود.

منظور گفت: موضوع تربیت دستیاران پزشکی و پیراپزشکان جزو موضوعاتی است که تصمیم گرفتیم تا بودجه آموزش را از درمان جدا کنیم تا بخش بهداشت و درمان سرعت ارائه خدمات را شتاب دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره تعرفه پزشکی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تعرفه پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها و خدمات ارائه شده است؛ یکی از مؤلفه‌های اصلی که به بحث اصلاح نظام مالی کمک می‌کند، مسئله تعرفه در نظام درمان و پزشکی است که شورای عالی بیمه جمع بندی انجام داده و سازمان برنامه هم در حال بررسی است و با رایزنی با وزارت بهداشت و مصوبه‌ای از دولت، کمک می‌کنیم تا بخش بزرگی از محدودیت‌های مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی با اصلاح تعرفه‌ها حل شود.

وی گفت: با وزارت بهداشت، درباره تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت توافق شده و در تخصیص‌های اسفند و سال آینده کمک می‌کنیم تا به طرح توسعه و بهره برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت کمک شود. همچنین موضوع مقاوم سازی بیمارستان‌های فرسوده هم از مسائلی بود که با وزارت بهداشت رایزنی شد تا با همکاری این وزارتخانه، نوسازی و بهسازی بیمارستان‌های فرسوده محقق شود.

منبع: اطلاعات انلاین