محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه تیم ژاپن با بازیکنان اصلی خود به این مسابقات نیامده بود پیش‌بینی می‌شد تیم ایران بتواند عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد به خصوص اینکه تیم چین هم زورش به […]

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه تیم ژاپن با بازیکنان اصلی خود به این مسابقات نیامده بود پیش‌بینی می‌شد تیم ایران بتواند عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد به خصوص اینکه تیم چین هم زورش به والیبال ایران نمی‌رسید. البته تیم چین در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، برخی از بازیکنان آن‌ها کم تجربه و پراشتباه ظاهر شدند و همین باعث شد تا ست چهارم را برنده میدان شدند.

وی گفت: تیم ایران به این قهرمانی نیاز داشت، در مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا تیم از نظر روحی و روانی شرایط ایده‌آلی نداشت. در این بازی هم مشکل اصلی تیم تغییر در ترکیب بود. تیم ملی در چند سال گذشته نتوانسته بود به یک ترکیب ثابت برسد و در هر تورنمنتی تغییراتی در ترکیب تیم داریم. این موضوع به خصوص در ترکیب دریافت‌کنندگان دیده شد. خدا را شکر در بازی مقابل چین شهروز همایونفرمنش خیلی عالی بازی کرد و فراتر از انتظارات ظاهر شد.

کارشناس والیبال عنوان کرد: امیدوارم در مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک تیم شرایط خوبی داشته باشد. والیبال ما باید جایگاه‌اش را پیدا کند و به المپیک صعود کرد. کار سخت است. نواقصی در ترکیب و تعویض بازیکنان وجود داشت، ولی وقتی تیم قهرمان می‌شود کمتر کسی به این مسائل توجه می‌کند.

وی در مورد وضعیت تیم ملی در انتخابی المپیک گفت: به نظرم نباید بگوییم تیم ملی در گروه مرگ مسابقات قرار دارد، چرا که در دیگر گروه‌ها هم شرایط همین است و تیم‌های مثل لهستان، آرژانتین و ژاپن حضور دارند. الان تیمی مثل ژاپن را اصلاً نمی‌توانیم دست کم بگیریم. او برابر همه قدرت‌های والیبال پیروز شده و سومی لیگ ملت‌ها را به دست آورده است. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در دیگر گروه‌ها کار راحت است. همه تیم‌ها برنامه‌ریزی کردند و کار سخت است.

صعود والیبال به المپیک با این سبک بازی بعید است/کادرفنی تغییر کند

ترکاشوند تأکید کرد: اگر قرار باشد با همان سبکی که در لیگ ملت‌ها، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان رفتیم در انتخابی المپیک هم بازی کنیم کار صعود به المپیک به اما و اگر کشیده می‌شود. سبک بازی تیم ملی باید تغییر کند. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد. سبک بازی تیم ملی در بازی‌های آسیایی نسبت به دو مسابقه قبل تغییری نکرده است و شاید برخی بازیکنان تغییراتی داشتند.

وی گفت: شهروز همایونفرمنش به تیم ملی خیلی کمک کرد اما بازیکنی باید باشد که بتواند از پایپ استفاده کند تا در برابر تیم‌های بزرگ به مشکل برنخوریم. امیدوارم اتفاقات خوب برای والیبال رقم بخورد، آرزوی ما این است که تیم به المپیک صعود کند. من با این نوع سبک بازی به صعود امیدوار نیستم. واقعاً کار سختی است که بتوانیم در برزیل سهمیه مستقیم کسب کنیم.

کارشناس والیبال ایران در مورد اضافه شدن آرمات به کادر فنی در انتخابی المپیک گفت: اضافه شدن آرمات به نیمکت تیم ملی نسبت به برخی نفرات در ترکیب کادرفنی یک مزیت بزرگ دارد و آن هم این است که آرمات والیبال بازی کرده است. او قطعاً موٍثر خواهد بود و به سرمربی می‌تواند همفکری دهد. او خاک والیبال را خورده است. البته در مجموع من معتقدم کادرفنی نیاز به بازنگری دارد و از سرمربی تا مربیان تیم ملی باید تغییر کنند.

منبع: مهر