بهترین های هفته هفتم؛ سلطه سپاهان روی ستارگان/ بازگشت ترمیناتور به لیگ برتر
بهترین های هفته هفتم؛ سلطه سپاهان روی ستارگان/ بازگشت ترمیناتور به لیگ برتر

قطار لیگ بعد از مدت‌ها تعطیلی دوباره به حرکت درآمد و به جای هفته پنجم و ششم این هفته هفتم بود که برگزار شد!

هفته هفتم لیگ طی ۴ روز در شهرهای مختلف برگزار شد و در کمال ناباوری هیچ کدام از ۸ مسابقه مساوی تمام نشد! هفته‌ای با ۱۷ گل که همه چیز در خود داشت؛ از گل به خودی، پنالتی گل شده و هدر رفته تا اخراج و اشتباهات داوری!

روز پنجشنبه ۱۳ مهر ذوب آهن در قزوین ۲-۱ شمس آذر را شکست داد. دیداری جنجالی با هیاهوی بسیار بر سر لرزش تور! که مهمان در همان نیمه اول کار را تمام کرد.

تراکتور در اراک ۴ گل به آلومینیوم زد. تعویضی‌های مرد اسپانیایی گل زدند تا این تیم به جمع مدعیان صدر جدول برود.

استقلال خوزستان هم در خانه پنالتی خراب کرد تا با یک گل دیر هنگام سه امتیاز را تقدیم پیکان کند. پورموسوی بعد بازی استعفا داد و در نهایت توپ به زمین بازیکنان کم کار افتاد!

در تنها بازی روز جمعه ۱۴ مهر هوادار با یک گل به فولاد باخت. فولادی که چهار بازی اول را با منصوریان باخت، با مربی جدید اسپانیایی اولین برد را دشت کرد. مسابقه‌ای که نامداران روی سکو کم از ستاره‌های درون زمین نبودند!

در دو بازی روز شنبه ۱۵ مهر ابتدا مس با یک گل مغلوب استقلال شد. گلی که بازیکن مس – که سابقه حضور در استقلال را هم دارد – وارد دروازه خودی کرد. این بازی از شب قبل با دعوای مدیران بر سر انتقال مکان مسابقه داغ شده بود. تا حدی که کسی کاری به دوئل نکونام و الهامی نداشت!

در دیگر دیدار این روز سپاهان ۴-۱ صنعت نفت را برد تا نشان دهد کسر ۴ امتیاز و حواشی مربوط به لیگ قهرمانان کوچک‌ترین تاثیری در کیفیت این تیم نداشته؛ ۵ بازی و ۵ برد!

و در روز پایانی یعنی یکشنبه ۱۶ مهر ابتدا ملوان دربی شمال را از نساجی با یک گل دیرهنگام برد. حالا مردم انزلی عاشق تارتار هستند!

و در آخرین بازی نیز پرسپولیس با یک گل در ورزشگاه آزادی گل گهر را شکست داد تا دوباره به صدر جدول برود. دیداری که تحت الشعاع گلزنی شهاب زاهدی و اهدای جام سوپرجام پس از مسابقه قرار داشت!

تیم هفته: تراکتور تبریز

این هفته هشت تیم پیروز شدند. ذوب آهن، تراکتور، پیکان، فولاد و استقلال در خانه حریفان و سپاهان، ملوان و پرسپولیس در خانه خود. همه کار بزرگی کردند اما تراکتور چیز دیگری بود.

خمس فصل قبل نشان داده بود که چه مربی موفقی در تیم سازی است. او به جای غر زدن از کمبودها خودش آستین بالا می‌زند. بعد از شروع فصل با شکست، تراکتوربا چهار پیروزی متوالی ۱۲ امتیازی شد و به صدر رفت اما هیچ کدام این‌ها دلیل انتخاب مرد اسپانیایی نیست.

او در خانه حریف چهار گل زد. دو بازیکن تعویضی فرستاد که هر دو گل زدند. مدافعان کناری اش عالی بودند و شکل واقعی یک تیم در ابتدا و انتهای مسابقه دیده می‌شد.

بهترین های هفته هفتم؛ سلطه سپاهان روی ستارگان/ بازگشت ترمیناتور به لیگ برتر

مربی هفته: ژوزه مورایس سپاهان

باید به احترام محمد ربیعی یا مهدی تارتار کلاه از سر برداشت. ایگناسیو مارتینز در اولین مسابقه فولاد را به اولین برد رساند، بعد از ۴ شکست! جواد و یحیی دو تیم بزرگ را در مصاف با کرمانی‌ها با ۳ امتیاز عبور دادند اما عنوان مربی هفته به مورایس می‌رسد.

در شروع فصل سپاهان زیر فشار شدیدی بود. با این اتهام که سقف را رعایت نکرده اما با چهار پیروزی متوالی قاطعانه به صدر رفت. سپس لیگ تعطیل شد، ۴ امتیاز از سپاهان کم شد و در لیگ قهرمانان آسیا بعد از تساوی بازی اول، بازی با الاتحاد برگزار نشد. هر کدام این دلایل می‌تواند یک تیم را منفجر کند اما مرد پرتغالی اجازه این کار را نداد.

سپاهان از ابتدای فصل تاکنون در هیچ مسابقه‌ای تمام بازیکنانش را نداشته و در همین بازی نیز مغانلو، شکاری و نورافکن غایب بودند اما مرد پرتغالی جوانانی چون حسین نژاد یا یوسفی را در کنار قربانی به زمین می‌فرستد و ستاره‌هایی چون دابو یا کاوه رضایی را در نیمه دوم جانشین آنها می‌کند. تاثیر مورایس در سپاهان بهترین مثال برای کیفیت کار یک مربیست.

بهترین های هفته هفتم؛ سلطه سپاهان روی ستارگان/ بازگشت ترمیناتور به لیگ برتر

ستاره هفته: عیسی آل کثیر سپاهان

این هفته محمد جواد محمدی در قزوین دو گل زد، طی ۷ دقیقه و در همان نیمه اول اما کار بزرگتر را آل کثیر کرد. مهاجمی که در چهار بازی اول نمی‌توانست برای تیمش بازی کند طی ۵۰ دقیقه دبل کرد تا سپاهان مقابل عبدالله ویسی – که بازیکن و سرمربی این تیم بوده و شناخت کاملی از تیم اصفهانی دارد – قاطعانه پیروز شود.

بهترین های هفته هفتم؛ سلطه سپاهان روی ستارگان/ بازگشت ترمیناتور به لیگ برتر

تیم منتخب هفته هفتم (با سیستم ۳-۴-۳)

دروازه‌بان: حسین پورحمیدی تراکتور

دفاع میانی راست: آریا یوسفی سپاهان

دفاع میانی چپ: محمد حسین مرادمند استقلال

مدافع مرکزی: میلاد باقری ملوان

هافبک راست: مهدی شیری تراکتور

هافبک چپ: محمد جواد محمدی هوادار

 هافبک میانی: رضا اسدی سپاهان

هافبک میانی: سامان نریمان جهان پیکان

گوش راست: ساسان انصاری فولاد

گوش چپ: شهاب زاهدی پرسپولیس

مهاجم مرکز: عیسی آل کثیر سپاهان

منبع: خبـر ورزشی