شاگردان قلعه‌نویی پس از فیفادی شهریورماه و تقابل با تیم‌های بلغارستان و آنگولا، این بار در یک رقابت آسیایی با تیم‌های عراق، قطر و اردن صف‌آرایی خواهند کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از دو جلسه تمرینی، روز چهارشنبه ایران را به مقصد اردن ترک کردند تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و اولین بازی […]

شاگردان قلعه‌نویی پس از فیفادی شهریورماه و تقابل با تیم‌های بلغارستان و آنگولا، این بار در یک رقابت آسیایی با تیم‌های عراق، قطر و اردن صف‌آرایی خواهند کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از دو جلسه تمرینی، روز چهارشنبه ایران را به مقصد اردن ترک کردند تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و اولین بازی خود را روز جمعه ٢١ مهرماه مقابل اردن انجام خواهند داد.

 حضور امیر قلعه‌نویی در مدتی که سکاندار هدایت تیم‌ملی بوده، نسبت به دوره قبل کادر فنی‌ تیم‌ملی تفاوت‌هایی داشته است،‌ او از مربیان و دستیاران متعددی در تیم‌ملی استفاده می‌کند تا بتواند به جمع‌بندی مطلوبی از دیدگاه‌های مختلف برسد و در آخر به بهترین تصمیم ممکن برسد. سرمربی تیم‌ملی در این مدت نشان داده سبک و سیاق خاص خودش را هم در تیم‌ملی حفظ کرده است و کسی نمی‌تواند از خطوط قرمز او عبور کند.

یکی از مسائل مهمی که امیر قلعه‌نویی در هر تیمی که بوده‌ آن‌ را رعایت کرده و مدل همیشگی خودش را در آن پیاده کرده، مسائل انضباطی بوده است. قطعا این را شنیدید شاگردان امیر قلعه‌نویی همیشه از او حساب می‌برند و نمی‌توانند خارج چارچوب او عمل کنند. این مسئله در تیم‌ملی هم به همان شکل همیشگی اما با بازتاب‌های رسانه‌ای بیشتری شکل گرفته است.

بازیکنی که خط خوردن از تیم ملی برایش درس عبرت شد/ مدل موی ملی پوشان به حالت عادی برگشت!

مهم‌ترین اتفاقی که در اردوی تیم‌ملی رخ داد و بازتاب قابل توجهی هم داشت، برخورد انضباطی قلعه‌نویی با محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. این بازیکن پرحاشیه تیم‌ملی ایران در فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان کارت قرمزی از داور دریافت کرد که جنبه‌ کاملا غیرحرفه‌ای داشت و با واکنش کادرفنی تیم‌ملی هم روبه‌رو شد. امیر قلعه‌نویی پس از این اتفاق، کنعانی را در فیفادی شهریورماه در لیست تیم‌ملی قرار نداد تا به نوعی این بازیکن را تنبیه کرده باشد. البته کنعانی در لیست تیم‌ملی برای تورنمنت اردن حضور دارد، اما این اتفاق به نوعی برای این بازیکن جنجالی درسی شد تا به هر دلیلی نخواهد در بازی اعتراض کند. این اتفاق حتی واکنش قلعه‌نویی را در یک مصاحبه مطبوعاتی در فیفادی شهریور هم به دنبال داشت. او با تاکید روی این مسئله که اخلاق و انضباط از مسائل مهم اوست، خاطرنشان کرد: «شاید در این اردو یکسری‌ها باشند که در اردوی گذشته نبودند، مثلا در اردوی گذشته یکسری لیاقت داشتند، ولی به خاطر یکسری مسائل نبودند. در این اردو هم ممکن است برخی نفرات به خاطر مسائل انضباطی نباشند. علاوه بر مسائل فنی خیلی به مسائل اخلاقی و نظم و انضباط اهمیت می‌دهیم.» 

یکی دیگر از جنبه‌های انضباطی امیر قلعه‌نویی و کادرفنی تیم‌ملی، توجه به مدل موی بازیکنان است. امیر قلعه‌نویی معتقد است که تمرکز بازیکن تیم‌ملی باید معطوف به امور فنی باشد و مسائل متفرقه نباید حواس بازیکن را از بین ببرد. او به همین علت از چند بازیکن خواست تا موهای خود را کوتاه کنند و یک حالت عادی برای آن در نظر بگیرند تا این مسئله توجه و تمرکز کمتری از آنها بگیرد و به کار خود بپردازند.

امیر قلعه‌نویی با سبک خاص خود تا اینجای کار عملکرد ناموفقی در تیم‌ملی نداشته است، اما همگان منتظر نتیجه‌بخش‌بودن این سبک و درخشش تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا هستند و باید منتظر ماند و دید چه آینده‌ای انتظار ملی‌پوشان را خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: ستاره تیم ملی دیگر حاشیه امن ندارد؛ آزمون بزرگ برای سردار!

منبع: خبـر ورزشی