بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این دیدار که در محل سازمان و در شهرستان ساری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه و نقش آفرینی انجمن ها و تشکل های مرتبط از کشاورزان اظهار داشت: توقعی که از انجمن واردکنندگان برنج داریم، به حرکت درآوردن بازار برنج استان است. هیچ کس […]

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این دیدار که در محل سازمان و در شهرستان ساری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه و نقش آفرینی انجمن ها و تشکل های مرتبط از کشاورزان اظهار داشت: توقعی که از انجمن واردکنندگان برنج داریم، به حرکت درآوردن بازار برنج استان است. هیچ کس تجربه خوبی از قیمت دستوری ندارد؛ ما یک قیمت پایه تولید و یک هزینه تمام شده محصول داریم که باید قیمت نهایی هزینه های کشاورز را تامین کند. بدون شک برنج با کیفیت ایرانی ظرفیت حضور در بازارهای جهانی خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد و انجمن واردکنندگان که به دنبال حمایت از کشاورز و تولیدکننده ایرانی هم هست، می تواند در حوزه صادرات برنج نیز تاثیرگذار و نقش آفرین باشد.

حمایت هزار میلیاردی از شالی کاران شمال کشور

کریم اخوان رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران نیز در این نشست که با هدف حمایت انجمن از کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی و خرید برنج با کیفیت شمال کشور برگزار شد، اظهار داشت:بخش قابل توجهی از اعضای انجمن از فعالان با سابقه در حوزه خرید برنج ایرانی هستند و هدف ما کمک به کشاورزان و حل مشکلات این حوزه است. در همین راستا با اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به شکل مستمر و پیوسته خرید و عرضه سریع برنج ایرانی در دستور کار قرار می گیرد و تلاش می کنیم علاوه بر کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت برای مصرف کننده؛ از انبارش و وارد آمدن آفت و آسیب به برنج با کیفیت شمال کشور، جلوگیری کنیم. هدف ما این است که به تکلیف خودمان و شعارهای اصلی انجمن که کمک به تنظیم بازار و امنیت غذایی است عمل کنیم.

حمایت هزار میلیاردی از شالی کاران شمال کشور

در این نشست مقرر شد در راستای استمرار همکاری دو جانبه، مباشران دارای اهلیت به منظور هماهنگی خرید برنج در منطقه انتخاب شوند تا از طریق مذاکره با تولیدکننده اقدامات لازم جهت خرید، انتقال و توزیع برنج شمال کشور و رفع نگرانی کشاورزان با همکاری انجمن واردکنندگان برنج انجام شود.
اعضای هیئت مدیره انجمن واردکنندگان برنج ایران همچنین پس از این نشست با مسئولان صندوق توسعه کشاورزی و اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان مازندران در خصوص تعاملات پیش روی و حمایت از کشاورزان در این حوزه دیدار و گفت و گو کردند.

حمایت هزار میلیاردی از شالی کاران شمال کشور

بازدید میدانی از شالی کوبی ها و کارگاه‌های بسته بندی منتخب با هماهنگی جهاد استان مازندران و انعقاد تفاهم نامه خرید برنج ایرانی برای اعضای انجمن همچنین ‌کانالیزه کردن خرید، توزیع و شناسنامه دار کردن برنج ایرانی برای اعتماد سازی مصرف کننده نهایی از دیگر اقداماتی بود که با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن واردکنندگان برنج در سفر به شمال کشور صورت پذیرفت.

منبع: خبـرآنلاین